Deloitte heeft de beste Digitale Sollicitatie-ervaring van 2010. De award van Digitaal-Werven is door de jury unaniem toegekend aan de website www.werkenbijdeloitte.nl en de bijbehorende ervaring zoals de snelheid en manier waarop wordt gereageerd op sollicitaties alsmede de snelheid waarmee men in bijvoorbeeld Hyves op een vraag reageert.

Dit is bekend gemaakt op Digitaal-Werven 2010, het event rondom de Digitale Sollicitatie-ervaring.

In het jury rapport geeft dat er, ook voor Deloitte, nog ruimte voor verbetering is. Toch is het feit dat er dit jaar een unanieme jury was, en dus ook geen eervolle vermelding, een teken dat Deloitte boven de rest uit stak. De jury was erg positief over de vele functionaliteiten, de integratie met social media dat een inzage geeft in het bedrijf en het onderscheid dat men maakt in de verschillende doelgroepen.

Vorig jaar sprak de jury haar teleurstelling nog uit, omdat geen enkele site het ‘wauw’ gevoel opriep. Alle vijf de genomineerden waren er vorig jaar niet bij, wat aangeeft dat deze organisaties in ieder geval deze handschoen opgepakt hebben. De toekomst van arbeidsmarktcommunicatie ligt volgens de jury in open en toegankelijke organisaties die authentiek en transparant communiceren met hun potentiële doelgroep. Stond in het juryrapport van 2009 te lezen, Deloitte lijkt hier zeker een heel goed begin mee gemaakt te hebben.

Bij de lancering van de nieuwe deloitte site, inmiddels bijna een jaar geleden, was al voor velen duidelijk dat deze hoge ogen zou gooien op Digitaal-Werven. De prijs is dan ook niet meer dan terecht. Toch heeft de jury een waarschuwing voor Deloitte in haar juryrapport. Het lijkt wel of er steeds meer informatie bij komt, waar de site niet overzichtelijker van wordt. Let op dat de doorontwikkeling niet ten koste gaat van de ervaring.

Bij deze wil ik Deloitte van harte feliciteren met een terechte overwinning. Ik ben persoonlijk benieuwd wie in 2011 ze naar de troon zal steken, of dat Deloitte de eerste zal worden die de award twee jaar op rij gaat winnen.

De prijswinnaars tot nu toe:

2007: Reed Business
2008:  TenneT (inmiddels nieuwe site)
2009: TamTam
2010: Deloitte

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial. Hij helpt organisaties met het begrijpen van social media en de gedragsveranderingen die dit met zich meebrengt op het gebied van de arbeidsmarkt. Organisaties huren hem in voor het verzorgen van inspirerende lezingen over de toekomst van de arbeidsmarkt, trainingen over het gebruik van social media voor recruitment of het opzetten van een recruitmentsite. Hij is tevens co-auteur van Personal Brand.nl en auteur van Werken Nieuwe Stijl. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


420 views | Reageer (3 reacties)

vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriën