Afgelopen week schreef ik een review over werken bij klap. Deze werd door hen meteen opgepikt en aangezien het een behoorlijk positieve review was veel herhaald op twitter, op facebook en andere plekken. Het lijkt dus dat social media ze redelijk in het bloed zit, niet slecht voor een partij actief in de verzekeringen…

Ook reageerde men meteen op mijn kritiekpuntjes. Klasse dat een aantal eenvoudige zaken meteen zijn opgepakt. Zo staat er nu op de homepage wel het korte profiel. Goed, dat het korte profiel nog even herschreven moet worden zodat het inhoudelijk wat meer zegt is twee, maar dat geeft men ook in hun eigen reactie aan.

Dat niet al mijn kritiekpuntjes meteen worden opgepakt is niet onlogisch, andere meningen maken het leven natuurlijk interessant. Toch wil ik er een paar eruit halen om daar alsnog op in te gaan.

Wat de video’s betreft blij ik het jammer vinden dat er geen tijdsbalk is, ik wil (maar misschien dat dit ook afschrikt als ze lang zijn) toch echt weten hoe lang iets nog duurt. Ook is indexering van video (wanneer gaat iemand het waar over hebben) iets dat echt geweldig is. Nog bijna niet toegepast (werken bij reed business heeft dit wel, enkele TED talks ook), maar je komt het niet veel tegen omdat het veel werk is. Die indexering is meer een ‘very nice to have’, maar een tijdsbalk is wel een must have wat mij betreft.

Ook heeft men meteen een extra sollicitatieknop bijgevoegd, kleine moeite, groot gemak.

Het selecteren van de functie, ja, daar zou ik zomaar eens naast kunnen zitten. Mij lijkt het niet ideaal handig, aan de andere kant: waarom niet als het inderdaad wel meteen goed gesynchroniseerd is met de functie waar je vandaan komt.

De naam solliciteren is veranderd in sollicitatieprocedure, ook daar zie je hoe fijn flexibel een interne ontwikkeling kan zijn.

Wat betreft de captcha’s blijf ik van mening dat dit niet nodig is. Een goede spamfilter doet veel meer wonderen. Daarmee accepteer ik overigens dat ongeveer 0,1% van de goede mail ook verdwijnt, het is kiezen of delen. Ik ga voor het gemak van de gebruiker. Ik blijf erbij dat captcha’s overbodig zijn.

Als men deze ontwikkeling doorzet zouden ze volgend jaar (want nu zitten ze uiteraard wel in het systeem) best kans maken op een nominatie voor Digitaal-Werven. Dat is natuurlijk ook afhankelijk van de ontwikkelingen bij andere partijen en niet te vergeten het proces (reageren op sollicitaties, reageren op vragen in Hyves, etc).

In ieder geval mijn complimenten, wederom, voor de reactie en de manier van reageren. Het toont professionaliteit om niet meteen in de verdediging te gaan en de kritiek op te nemen als gratis advies. Ook toont het kennis van social media om hier publiekelijk op te reageren (ik krijg regelmatig mail over reviews van partijen die dat niet durven) en flexibiliteit om in zo’n korte tijd al zoveel kleine, maar waardevolle, verbeteringen door te voeren.

Oh, en als we tot slot nog een extra puntje van aandacht geven: de titels van berichten bij blogs, vacatures, etc zijn niet klikbaar, enkel de tekst. Bijna overal is dat andersom, waarom dus niet gewoon alles klikbaar maken?

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial. Hij helpt organisaties met het begrijpen van social media en de gedragsveranderingen die dit met zich meebrengt op het gebied van de arbeidsmarkt. Organisaties huren hem in voor het verzorgen van inspirerende lezingen over de toekomst van de arbeidsmarkt, trainingen over het gebruik van social media voor recruitment of het opzetten van een recruitmentsite. Hij is tevens co-auteur van Personal Brand.nl en auteur van Werken Nieuwe Stijl. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


194 views | Reageer (1 reacties)

vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriën