Digitaal-Werven anno 2010

Door Bas van de Haterd op 04-10-2010 08:11.

Op 20-10-2010 zal het Digitaal-Werven event wederom plaatsvinden, voor de vierde keer inmiddels al weer. Uit aanvullende onderzoeken die we dit jaar gedaan hebben samen met de Multiscope Marktpeiler bleek het belang van de eigen wervingssite weer eens. Bijna 70% van de sollicitanten zegt als eerst een wervingssite te bekijken na het zien van een leuke vacature, ook als ze direct kunnen solliciteren. Vervolgonderzoek liet zien dat op die wervingssite bijna 37% afhaakt als er geen sectie arbeidsvoorwaarden is (wat 46% niet heeft) en 22% als er niets over de procedure vermeldt wordt (wat 65% niet doet). Ruimte voor verbetering dus nog.

Ook hebben we wederom schrikwekkende cijfers gezien over het niet reageren. 25% reageert niet op een sollicitatie en maar liefst 90% niet op een vraag in Hyves.  Iedereen heeft zijn mond vol over social media, maar de kern van social media (interactie aangaan) zit er bij de meeste organisaties nog niet in.

Op 20-10-2010 zullen we een hele dag besteden aan Digitaal-Werven. Uit Engeland komt Matthew Jeffery over, wereldwijd verantwoordelijk voor de employer branding van Electronic Arts, ‘s-werelds grootste computerspellen fabrikant. Hij zal zijn visie op de markt geven, waarbij ongetwijfeld social media een belangrijke rol speelt.

De dag zelf staat vooral in het teken van ‘zelf doen’. In groepen zullen er Employer Brand strategieën bedacht worden voor aanwezige bedrijven (iedereen kan zijn of haar case hiervoor aanmelden). Wat is nu het verhaal van de organisatie? Wat ga je nu als onderscheidend vermogen uitdragen?

Na de lunch komen enkele pitches van nieuwe, innovatieve technologieën die soms al wel en soms ook nog niet voor werving worden toegepast. Op basis van die pitches, en natuurlijk de reeds aanwezige kennis, zal voor de case bedrijven gekeken worden of er een mooi idee kan ontstaan dat later gepitched zal worden.

De dag zal afgesloten worden met de bekendmaking van de winnaar van Digitaal-Werven 2010, de beste digitale sollicitatie-ervaring.

De cijfers geven aan dat er nog veel te winnen is op het gebied van Digitaal-Werven. Ik zou zeggen: laat je inspireren en kom naar het ’20-10′ event op 20-10-2010.

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial. Hij helpt organisaties met het begrijpen van social media en de gedragsveranderingen die dit met zich meebrengt op het gebied van de arbeidsmarkt. Organisaties huren hem in voor het verzorgen van inspirerende lezingen over de toekomst van de arbeidsmarkt, trainingen over het gebruik van social media voor recruitment of het opzetten van een recruitmentsite. Hij is tevens co-auteur van Personal Brand.nl en auteur van Werken Nieuwe Stijl. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


84 views | Reageer (0 reacties)

vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriën