Niet verbazingwekkend, gezien het feit dat ze budgetten hebben waar geen organisatie in Nederland in de buurt komt, maar de slogans van de drie legeronderdelen zijn het beste bekend in de markt van recruiters en AMC mensen. Tenminste, als we uitgaan van de RecTec ken de slogan quiz. Misschien kan je het, gezien de budgetten, zelfs nog wel opvallend noemen dat slechts 64% wist dat geschikt/ongeschikt van de Landmacht was (25% zei het leger), dat slechts 61% bij één team, één taak de luchtmacht noemde (26% dacht de landmacht, 13% het leger) en dat 57% de marine noemde bij ‘vergroot je wereld’. Maar liefst 41% dacht hier aan de luchtmacht.

Misschien wel de meest dramatische uitslag was voor Mazars met Rules don’t rule. Slechts 20% had deze goed, wat me ergens ook weer niet verbaasde.

Goed dat je er bent van de Politie scoorde ook slechts 30%, terwijl ik het een passende slogan vindt, maar blijkbaar geen opvallende campagnes dus. Ook Proctor & Gamble en de Universiteit van Wageningen haalde de 30% niet. Ook KPMG heeft met zijn gááááán campagne volgens mij nog wel een weg te gaan.

Cap Gemini en Albron scoorde voor mij opvallend hoog met respectievelijk 41% om 46% voor slogans die ik voor deze quiz niet kende.

Belangrijke kanttekening die gemaakt moet worden is natuurlijk dat de lezers van dit blog totaal geen doelgroep zijn. Ze zouden de slogans kunnen kennen vanuit interesse, maar ze behoren niet voor hen gemaakt te worden. Dus misschien scoren ze in de doelgroep wel heel goed.

Deze ‘ken de slogan quiz’ had in 16 dagen 155 deelnemers waarvan er 117 hem hebben afgemaakt met een gemiddelde score van 48%. Deze quiz is mogelijk gemaakt door QuizControl.

Hieronder de exacte cijfers per slogan.

1 Vergroot je wereld
De luchtmacht 41.1%
ING 0%
McKinsey 1.9%
De Marine 57%

2 Rules don’t rule
Deloitte 4%
Mazars 20.9%
McKinsey 33.1%
ING 42%

3 Doing well by doing right
Amnesty 42.2%
Wereld natuur fonds 10.1%
ING 32.2%
VU medisch centrum 15.5%

4 Eén team, één taak
De luchtmacht 60.7%
Het leger 13.2%
De marine 0%
De landmacht 26.1%

5 Goed dat je er bent
Universitair medisch centrum Groningen 5.6%
De politie 29.5%
Thuiszorg Utrecht 43.2%
AMC 21.7%

6 Wij proberen altijd beter te worden
UMC Utrecht 44.7%
Berenschot 32%
ABN AMRO 23.4%
Amnesty 0%

7 Together, free your energies
Essent 36.7%
Eneco 22.2%
Cap Gemini 41.2%
NS 0%

8 Lekker werken
Proctor & Gamble 22.7%
Albron 46.1%
Unilever 15.4%
Albert Heijn 15.8%

9 Iedere dag een nieuwe uitdaging
Proctor & Gamble 27.1%
Logica 41.5%
Cap Gemini 8.8%
Mars 22.6%

10 Als je verder denkt
TNO 10%
De marine 28.7%
Logica 14.2%
Het rijk 47.2%

11 De stad die durft zoekt mensen die durven
Utrecht 9.7%
Amsterdam 25.7%
Rotterdam 58.5%
Den Haag 6.1%

12 Werken aan de kwaliteit van leven
Universiteit Wageningen 28.8%
TNO 40.7%
AMC 27.4%
het Rijk 3.1%

13 Geschikt / ongeschikt
Luchtmacht 6.4%
Leger 25.2%
Landmacht 64.4%
Marine 4%

14 Je kunt een land pas besturen als je de cijfers kent
TNO 21.2%
CBS 56.3%
CPB 19.3%
UWV 3.2%

15 Gááááán
NS 23.5%
KPMG 36.8%
Connexxion 34.5%
Pricewaterhousecoopers 5.2%

16 Quality in everything we do
TNO 28.8%
Ernst & Young 44.3%
McKinsey 19.2%
Berenschot 7.7%

17 Mijn fascinatie
Thiememeulenhoff 27.7%
Berenschot 14.6%
Universiteit Utrecht 33.6%
TNO 24.1%

18 Refresh your career
Heineken 24.1%
Coca Cola 39.4%
Refresco 12.2%
Unilever 24.4%

19 Samenwerken aan beter maken en beter worden
Johnson & Johnson 19.9%
GlaxoSmithkline 18.8%
Radboud Medisch Centrum 30.4%
VU Medisch Centrum 31%

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial. Hij helpt organisaties met het begrijpen van social media en de gedragsveranderingen die dit met zich meebrengt op het gebied van de arbeidsmarkt. Organisaties huren hem in voor het verzorgen van inspirerende lezingen over de toekomst van de arbeidsmarkt, trainingen over het gebruik van social media voor recruitment of het opzetten van een recruitmentsite. Hij is tevens co-auteur van Personal Brand.nl en auteur van Werken Nieuwe Stijl. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


1.520 views | Reageer (0 reacties)

vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriën