RecTec stats

Door Bas van de Haterd op 01-10-2010 08:04.

De cijfertjes van het aantal views per posting op dit blog vallen de laatste tijd terug. Ik krijg daarom nog wel eens de vraag of het slecht gaat met het bezoek van de site. Het antwoord is: nee, niet echt. Waardoor nieuwe postings minder gelezen worden is me een raadsel, want dat lijkt het geval. Of eigenlijk valt het nog relatief mee, maar zie je wel dat het bezoek over veel meer dagen wordt uitgesmeerd. Het totale bezoek aan RecTec stijgt echter behoorlijk, wat mij ook verbaasd eerlijk gezegd.

Ik blijf niet begrijpen waarom mensen ze boeiend vinden, zelf vind ik het aantal bezoekers totaal niet relevant namelijk. Ik wil liever een goede band met een vaste groep met wie ideeën gedeeld worden. Spijtig genoeg is er relatief weinig interactie nog op dit blog, blijkbaar zijn wat genuanceerdere artikelen niet de moeite waard over te discussiëren. Maar goed, bij deze de stats.

De afgelopen maand hadden we dus 9.300 bezoeken op RecTec, goed voor 14.000 paginaweergaves. In vergelijking met een maand eerder is dat een stijging van 37% in bezoeken en 15% in paginaweergaves. Het aantal pagina’s per bezoek is derhalve gedaald (met 15% gemiddeld).

17,8% komt direct door het intikken van de URL. 22,5% komt vanaf andere sites en 37,4% vanuit zoekmachines (waarvan iets meer dan 1% niet Google is).

Het percentage dat Google voor zijn rekening neemt is dus 36%, wat een stijging van 10% is (relatief als percentage van al het verkeer) t.o.v. vorige maand. Na het directe verkeer komt de RSS feed, de e-mail nieuwsbrief en Twitter als bronnen 3, 4 en 5. Jacco Valkenburg zal het ongetwijfeld leuk vinden te horen dat zijn twitter accounts op de 7e plek staan en zorgen voor ongeveer 5% van ons verkeer.

Voor de tech geeks onder ons: ruim 50% van de bezoekers gebruikt IE, 21% Firefox, ruim 12% chrome en 11% Safari.

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial. Hij helpt organisaties met het begrijpen van social media en de gedragsveranderingen die dit met zich meebrengt op het gebied van de arbeidsmarkt. Organisaties huren hem in voor het verzorgen van inspirerende lezingen over de toekomst van de arbeidsmarkt, trainingen over het gebruik van social media voor recruitment of het opzetten van een recruitmentsite. Hij is tevens co-auteur van Personal Brand.nl en auteur van Werken Nieuwe Stijl. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


80 views | Reageer (0 reacties)

vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriën