Een veel gestelde vraag is: moet iedereen iets met social media? Ik heb daar wel eens mijn twijfels over, want als je als bedrijf niet sociaal bent (en ik denk dat de meeste dat niet zijn) zou je eerst moeten werken aan je interne structuur en cultuur. Dan zouden de risio’s wel eens groter kunnen zijn dan de rendementen. In zo’n geval zou ik me beperken tot damage control, het volgen en leren, voordat je er actief mee aan de slag gaat.

Jeremiah Owyang heeft een mooie matrix van gemaakt van de kansen en bedreigingen van wel en niet iets met social media doen.

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial. Hij helpt organisaties met het begrijpen van social media en de gedragsveranderingen die dit met zich meebrengt op het gebied van de arbeidsmarkt. Organisaties huren hem in voor het verzorgen van inspirerende lezingen over de toekomst van de arbeidsmarkt, trainingen over het gebruik van social media voor recruitment of het opzetten van een recruitmentsite. Hij is tevens co-auteur van Personal Brand.nl en auteur van Werken Nieuwe Stijl. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


569 views | Reageer (0 reacties)

vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriƫn