In april van dit jaar kwam mijn boek Werken Nieuwe Stijl uit. Geen boek met een grootste visie op het nieuwe werken, maar gebaseerd op een hele reeks interviews met partijen die het daadwerkelijk hebben ingevoerd of daarmee bezig waren. Van Microsoft en HP tot Seats2Meet en het ministerie van LNV zijn geïnterviewd voor dit boek. Wat heeft men gedaan rondom het nieuwe werken, wat waren de resultaten, wat zijn de kanttekeningen?

Speciaal voor managers die niet lezen is er nu de officiële samenvatting van het boek: De Essentie van Werken Nieuwe Stijl. Gratis downloadbaar als PDF.

Waarom niet het hele boek?

Niet omdat de uitgever dat niet wilde. Sterker nog, de uitgever had liever het hele boek als download gedaan. Nu moest het opnieuw deels geredigeerd en opgemaakt worden, dat kost mee. Ook kost het mij als auteur veel meer tijd om het boek samen te vatten. Toch is hiervoor gekozen. Waarom? Een aantal redenen.

Ten eerste geloof ik als auteur dat je moet schrijven voor het medium. Een papieren boek is iets anders dan een PDF. Een PDF behoor je te lezen op een scherm en dat doe je minder lang dan een boek.

Ten tweede zie je dat in veel gevallen mensen het boek vervolgens gaan printen. Zonde van het geld. Het kost namelijk meer aan inkt en papier om een boek te printen dan het te bestellen. Daarnaast verdienen hier minder mensen iets aan, wat een verspilling van middelen is dus. Ten tweede is het slechter voor het milieu om het te printen, dus kies ik er voor die mogelijkheid niet te bieden.

Ten derde wilde ik graag iets bieden voor mensen die ‘geen tijd hebben’ boeken te lezen. Als het goed is lees je de samenvatting in maximaal een uur uit. De gemiddelde reistijd van woon-werk verkeer. Dus download hem op je ipad of laptop en neem een dag de trein en het boek is uit.

Samenvatting

Wat is er dan geschrapt in deze samenvatting? Veel en weinig. Persoonlijk vind ik de samenvatting nog steeds erg lang, maar ik kon er niet meer uit halen in mijn optiek zonder ook een de essentie te zitten. Alle interviews, voorbeelden en quotes zijn eruit gehaald. Het is meer geschreven als ‘de auteur zal het wel eens vertellen’ in plaats van het originele boek waar de geïnterviewde steeds aangehaald werden. Alle interviews die eraan ten grondslag liggen staan natuurlijk nog op WerkenNieuweStijl.nl dus zijn wel integraal terug te zien.

De PDF is dus gratis te downloaden via deze site. Omdat we graag bijhouden hoe vaak die gedownload wordt hopen we dat hij niet teveel doorgemaild gaat worden, maar dat kunnen we niet tegen houden. Een tegenprestatie vragen we niet, hoewel je wel je mail adres moet opgeven. Echter dit wordt niet gebruikt voor enige spam indien geen van de onderstaande opties wordt aangevinkt.

Ik wens iedereen veel leesplezier toe en tweets / reacties / reviews op boekensites worden natuurlijk op prijs gesteld.

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial. Hij helpt organisaties met het begrijpen van social media en de gedragsveranderingen die dit met zich meebrengt op het gebied van de arbeidsmarkt. Organisaties huren hem in voor het verzorgen van inspirerende lezingen over de toekomst van de arbeidsmarkt, trainingen over het gebruik van social media voor recruitment of het opzetten van een recruitmentsite. Hij is tevens co-auteur van Personal Brand.nl en auteur van Werken Nieuwe Stijl. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


723 views | Reageer (6 reacties)
  • Pingback: Tweets die vermelden Werken Nieuwe Stijl als gratis PDF | RecTec -- Topsy.com()

  • erwin blom

    Goed initiatief! Voornamelijk punt 3. Maak iets anders met een andere groep met ander mediagebruik voor ogen.
    Want de andere punten zijn een beetje onzin 😉 Zoals punt 1. Is namelijk in tegenspraak met punt 3 waar je uiteindelijk toch in vorm ‘een gewoon’ boek hebt gemaakt. Als de boeken voor de Kindle als warme broodjes gaan en steeds meer mensen boeken via de iPad lezen, is niet vol te houden dat mensen niet lang van een scherm lezen. En punt 2 dat veel mensen toch gaan printen, heb ikzelf bij mijn boek juist helemaal niet ervaren.
    Dat gezegd hebbende: punt 3 vind ik sterk, skip de rest 😉 Ik heb de download binnen!

  • Bas, beetje misleidend dus de titel van het bericht. Want het hele boek is dus niet te downloaden, slechts een “samenvatting”, waarom heb je die keuze gemaakt ?

  • Dank je voor de kritische noot Erwin. Het ging ook primair om punt 3, maar wat betreft punt 1 en 2 toch een nuance, namelijk de doelgroep. Jouw doelgroep voor handboek communities heeft een ipad of kidle, mijn doelgroep heeft van de ipad gehoord en geen idee wat de kindle is. Natuurlijk gaat het straks die kant op, maar op dit moment met de doelgroep voor dit boek was mijn vrees voor het printen groot. Maar je hebt gelijk dat het nog ‘een gewoon boek’ is. Ik had het graag multimedialer gemaakt, met video’s en zo.

    Overigens is dit stap 2 (of 3) van het uitgeven, na de interviews online zetten en het echte boek. Er komen nog een paar stappen (die jou ook niet onbekend zullen zijn) 🙂

  • Volgens mij staan de drie redenen toch duidelijk in het artikel? En waarom je samenvatting tussen aanhalingstekens zet weet ik niet, het is een uitgebreide samenvatting, geen promotie praatje.

  • Het gaat mij hier om het feit dat de titel van dit blog misleidend is, ik kwam hier voor de digitale download van je volledige boek, niet voor een samenvatting.

    Ik snap je keuzes in dat proces, ondanks dat die keuzes naar mijn idee gebaseerd zijn op aannames, of in mijn geval persoonlijke voorkeur, dat kan natuurlijk ook.

    De aanhalingstekens waren niet bewust 😉


vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriën