Met enige trots kan ik melden dat de Global Director van Talent Brand van Electronic Arts, de grootste game maker ter wereld, komt spreken op het Digitaal-Werven event, 6 oktober.

Digitaal-Werven is in 2010 toe aan zijn 4e editie. Zoals elk jaar doet Digitaal-Werven onderzoek naar de beste digitale sollicitatie-ervaring. De resultaten van dit onderzoek, en de organisatie die de beste digitale sollicitatie-ervaring heeft, zullen op het event worden gepresenteerd. De vraag is dus: wie is de opvolger van Tam Tam in 2010 en komt in het rijtje met TenneT (2009) en Reed Business (2008)? Het onderzoek speelt echter maar een kleine rol op het event, dat voor iedereen die met employer branding en recruitmentsites bezig is een leerzame dag moet worden.

Het event is dit jaar heel anders van opzet dan andere jaren. Het begint met twee key notes, waarvan één internationale. Matthew Jeffery is al sinds 2007 global director talent brand bij EA. Daarvoor was hij hoofd van de studio recruitment afdeling. Hij zal de bezoekers een inkijk geven in zijn wereld, hoe hij tegen employer branding aankijkt en de nieuwe mogelijkheden die online media verschaffen.

Daarna zal Joost Schrage, ex-ARA en ex-TMPW, zijn visie geven op strategische arbeidsmarktcommunicatie en de rol van storytelling daarin.

Op basis van deze twee verhalen gaan de bezoekers aan de slag. Organisaties die aanwezig zijn mogen hun organisatie opgeven als ‘case’, waarvoor vervolgens een employer brand strategie uitgewerkt wordt. Onder leiding van een inhoudelijke procesbegeleider zal per groep gekeken worden wat dit bedrijf nu echt onderscheidend maakt, wat het employer brand is dat men zou moeten uitdragen.

Na een lunch komen er een aantal pitches van nieuwe of in ieder geval ongebruikte middelen. Dit ter inspiratie voor de volgende sessie, waar de groepen het voor de lunch bedachte employer brand handen en voeten gaan geven. Via welk medium en op welke manier wordt dit middel uitgedragen? Dat hoeven uiteraard niet specifiek de gepresenteerde middelen te zijn.

Dit alles moeten de groepen natuurlijk aan elkaar pitchen. Welk employer brand heeft men voor welke organisatie bedacht en hoe gaat men dit uitdragen? Vervolgens worden de resultaten van het onderzoek van Digitaal-Werven uitgebreid toegelicht en de winnaars van de award (beste digitale sollicitatie-ervaring) en de dag (beste case presentatie) bekend gemaakt.

De kosten voor dit event zijn 399 euro, maar wie inschrijft voor 31 augustus krijgt 50 euro vroegboekkorting. Het event staat uiteraard open voor iedereen die interesse heeft, maar heeft wel inhoudelijk een specifieke focus op organisaties die voor zichzelf werven.

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial. Hij helpt organisaties met het begrijpen van social media en de gedragsveranderingen die dit met zich meebrengt op het gebied van de arbeidsmarkt. Organisaties huren hem in voor het verzorgen van inspirerende lezingen over de toekomst van de arbeidsmarkt, trainingen over het gebruik van social media voor recruitment of het opzetten van een recruitmentsite. Hij is tevens co-auteur van Personal Brand.nl en auteur van Werken Nieuwe Stijl. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


284 views | Reageer (2 reacties)

vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriën