Mobiele platformen

Door Bas van de Haterd op 09-06-2010 08:07.

Hoewel mobiel solliciteren momenteel nog geen hit is (en dat voorlopig ook niet zal worden) is het voor iedereen in de recruitment business toch belangrijk de mobiele ontwikkelingen bij te houden. Eén daarvan is de ontwikkeling van platformen. Eén reden is namelijk het ontwikkelen van applicaties voor die platformen, zolang de mobiele browsers nog niet goed genoeg werken om alles via de browser te doen.

Interessante gegevens op dit gebied komen wat mij betreft van nu.nl. Immers is dit met honderden miljoenen pageviews één van de best bekeken sites van Nederland. Ook is het typisch een site die je op je mobiel wilt bekijken, ideaal om dat ‘dode moment’ in de bus, trein of file even het nieuws bij te lezen.

Erwin Blom schreef hier een stuk over op basis van de cijfers die nu.nl zelf vrij geeft. Voor het eerst zit men daar namelijk boven de 100.000.000 pageviews (de meeste sites hebben geen 100.000.000 pageviews op de normale site, laat staan de mobiele).

De mobiele site steeg met bijna 12 procent naar 34 miljoen, terwijl het verkeer via de Android-app net als in april met ruim 9 procent steeg naar 3,6 miljoen pageviews. Tot slot was er ook het nodige bezoek naar de reguliere NU.nl via de iPhone (1,9 miljoen views), Android (970.000), de iPod (504.000) en de iPad (413.000).

De ipad gaat gigantisch en zit inmiddels al op de helft van de pageviews van de Android app. Toch heeft Android een enorme vlucht ook als het gaat om het besturingssyteem dat geïnstalleerd is. De snelheid waarmee de ipad nu oprukt in statistieken terwijl hij officieel nog niet eens in Nederland verkrijgbaar is, is natuurlijk ook fenomenaal.

Wat u hiervan moet weten en leren? Dat er een gigantische ontwikkeling is op het gebied van mobiele platformen. De trends zijn duidelijk (het gaat om Android en Ipad/Iphone), maar op dit moment zou ik vooral lekker niets doen en stil blijven zitten. Als je al iets ontwikkeld voor mobiele platformen, maak er dan gewoon een mobiele site met de belangrijkste basis gegevens. Nothing fancy, geen applicaties ontwikkelen, dat kost teveel en tegen de tijd dat de markt er rijp voor is, is er weer iets nieuws op de markt.

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial. Hij helpt organisaties met het begrijpen van social media en de gedragsveranderingen die dit met zich meebrengt op het gebied van de arbeidsmarkt. Organisaties huren hem in voor het verzorgen van inspirerende lezingen over de toekomst van de arbeidsmarkt, trainingen over het gebruik van social media voor recruitment of het opzetten van een recruitmentsite. Hij is tevens co-auteur van Personal Brand.nl en auteur van Werken Nieuwe Stijl. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


302 views | Reageer (1 reacties)

vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriën