Socialnomics II

Door Bas van de Haterd op 10-05-2010 07:35.

Na deel 1 is er nu een vervolg op Socialnomics video. Voor recruiters o.a. een interessante: 80% of the companies are using social media for recruitment. Het lijkt mij wat overdreven persoonlijk. Dat 95% van de gebruikers van social media voor werving Linkedin gebruiken komt logischer over. Hoewel je je moet afvragen: hoe is ‘gebruik’ gedefinieerd. Hoe dan: laat u ruim 4 minuten even inspireren.

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial en expert op het gebied van technologie en werk. Hij schreef o.a. de boeken '10 banen die verdwijnen & 10 banen die verschijnen", "de maatschappelijke impact van de zelfrijdende auto" en "(R)evolutie van werk". Hij schrijft over recruitment in de brede zin van het woord en hoe dit beter kan door technologie slim in te zetten. Hij adviseert hier bedrijven over en geeft over dit onderwerp ook regelmatig inspirerende lezingen. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


347 views | Reageer (1 reacties)
  • Binnen de overheid wordt voor recruitment nog weinig gebruik gemaakt van social media. Vorig jaar tijdens een bijeenkomst van overheidsrecruiters eens gepolled: slechts +/- 15% had zelf een LinkedIn profiel!


vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriƫn