Hyves update

Door Bas van de Haterd op 20-04-2010 10:11.

We hebben hier een tijdje geleden al de Facebook facts laten zien en het lijkt wel Facebook het helemaal is. Zelf zie ik steeds meer vrienden ook op Facebook en enkele al helemaal overstappen, maar ik ben geen prototype Nederlander en alle verhalen rondom de dood van Hyves zijn sterk overtrokken.

Hyves bereikte deze week zijn 10 miljoen leden mijlpaal. Een gigantisch aantal natuurlijk. Meteen beginnen mensen te zeuren hoeveel daarvan dubbel zijn (vast wel een paar honderd duizend, misschien wel een miljoen) en hoeveel er inactief zijn (als ik de cijfers hoor minder dan vaste telefoonlijnen of pre paid mobieltjes in ons land, maar daar klaagt niemand over). Hyves is en blijft het grootste platform in Nederland om Nederlanders te bereiken.

Vervolgens hebben ze vorige week dat enorme platform ingezet voor ‘goed’. Mensen kunnen namelijk voortaan in hun profiel opnemen of ze donor willen zijn of niet, waarbij men meteen een leuke campagne heeft gestart. Donor registratie via Hyves, een ontwikkeling in de gezondheidszorg die misschien nog wel veel verder kan gaan. Natuurlijk ook hier kritiek, immers, als je nog een donor zoekt weet je nu wie je moet aanrijden. Toch geeft het de sociale impact van zo’n platform aan.

Vandaag werd bekend dat Hyves samen met Spil games een game platform gaat ontwikkelen. Gezien het krankzinnige succes van Farmville een logische stap. Ik ben benieuwd naar de ontwikkelingen, want juist de kracht van Farmville en consorten is dat het echt gemaakt is voor Facebook. Ik hoop dat Spil ook vooral game-design gaat doen gericht op sociale netwerken veel meer dan hun huidige spellen omzetten met ‘iets sociaals’ erin, zoals het delen van high scores.

Interessante ontwikkelingen waar we nog veel van gaan horen denk ik.

Recruitment implicatie & conclusie

Ondanks alle verhalen over de dood van Hyves is en blijft het voorlopig nog de nummer 1 in Nederland met een gigantische afstand. De cijfers bewijzen het eenvoudigweg.

De nieuwe ontwikkelingen gaan hard, er gaan gesprekken met Monsterboard, er wordt naar van alles gekeken. De games bieden ook een extra mogelijkheid aan en als gaming normaler wordt in de Hyves omgeving is branded / sponsored gaming straks ook veel makkelijker van de grond te krijgen. Daar liggen dan weer mooie wervingsmogelijkheden.

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial. Hij helpt organisaties met het begrijpen van social media en de gedragsveranderingen die dit met zich meebrengt op het gebied van de arbeidsmarkt. Organisaties huren hem in voor het verzorgen van inspirerende lezingen over de toekomst van de arbeidsmarkt, trainingen over het gebruik van social media voor recruitment of het opzetten van een recruitmentsite. Hij is tevens co-auteur van Personal Brand.nl en auteur van Werken Nieuwe Stijl. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


479 views | Reageer (1 reacties)

vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriƫn