Weekend leesvoer

Door Bas van de Haterd op 10-04-2010 11:18.

Een weekend leesvoer met opmerkelijke berichten deze week.

Feyenoord begint een detacheringsbureau. Een kat in het nauw maakt rare sprongen natuurlijk. Gezien de financiële situatie daar zouden zelfs fans drie keer na moeten denken voordat je het risico loopt je salaris aan die bodemloze put toe te vertrouwen. Hoewel Marc Drees laat zien dat het bureau niet echt van Feyenoord is en er nog allerlei constructies zijn met o.a. Antilliaanse vennootschappen. Plots krijg ik een flashback van Feyenoord en iets met belastingen. Tja, sommige partijen leren het nooit.

Radio 538 begint een jobboard. De logica ontgaat me, maar dat is wel vaker bij grote media partijen. Volgens wederom Marc Drees is het in ieder geval nog een redelijk acceptabel werkend board. Dat valt nog mee.

Dan is er nog de medewerker van de Universiteit van Twente die 1,8 miljoen kon overmaken naar zijn privé rekening in Peru en spijt kreeg.

De werknemers van Carlsberg staken omdat ze meer bier onder werktijd willen drinken. Tot voor kort mocht men na de lunch nog 3 biertjes, nu mag het alleen tijdens de lunch nog.

Bij ING zijn zowel de werknemers als de klanten minder trots op het bedrijf. Relatief gezien t.o.v. Amerika waar ING-achtige bedrijven die met staatssteun overheid gehouden moesten worden valt de haat factor op zich nog mee. Opvallende uitspraak in het artikel: Slechts eenderde meent dat bij promoties de baan gaat naar de geschiktste kandidaat.

Dan nog wat serieus nieuws: De W&S bureaus in Engeland zien verbetering van de markt aldaar, net als de Vlaamse variant van het CWI in Vlaanderen.

Tot slot blijkt dat de bedrijfswebsite het meest betrouwbaar is volgens IG. Het moment dat je echter leest dat Google op de tweede plek staat weet je de waarde van het onderzoek. Aangezien Google natuurlijk geen informatie verstrekt maar enkel verwijst is dit er duidelijk weer één voor de schredder.

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial. Hij helpt organisaties met het begrijpen van social media en de gedragsveranderingen die dit met zich meebrengt op het gebied van de arbeidsmarkt. Organisaties huren hem in voor het verzorgen van inspirerende lezingen over de toekomst van de arbeidsmarkt, trainingen over het gebruik van social media voor recruitment of het opzetten van een recruitmentsite. Hij is tevens co-auteur van Personal Brand.nl en auteur van Werken Nieuwe Stijl. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


338 views | Reageer (0 reacties)

vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriën