Werden eerder al de nominaties bekend gemaakt (helaas niet meer terug te vinden op de site van Succesvol Werven, dus kan ik ze hier ook niet meer opsommen) voor de ‘meest aantrekkelijke recruitmentsite’ (de publieksprijs), zijn nu ook drie partijen genomineerd voor de ‘beste recruitmentsite’ (de juryprijs).

Dit zijn DeloitteEssent en TNO.

Alle drie de sites waren nog niet live toen Digitaal-Werven 2009 uitgevoerd is, wat het niet onlogisch maakt dat deze toen niet genomineerd waren. Wel geeft het de burger moed, want het lijkt er serieus op dat men deze economisch mindere periode heeft gebruikt om te investeren in corporate recruitmensites, toch altijd het ondergeschoven kindje.

Marc Drees heeft op Recruitment Matters als uitgebreid Deloitte, Essent en TNO geëvalueerd op hun sollicitatie proces. Hij was, terecht, niet echt onder de indruk, hoewel het op TNO na ook geen drama’s waren.

Nu telt het sollicitatie-proces niet mee bij Succesvol Werven, wat mij altijd zeer verbaasd. Immers moet je volgens mij als eerste reageren op een sollicitatie om succesvol te werven en dat doet één of de drie organisaties al niet. Daarnaast geloof ik sterk in het verhogen van conversie en dat zit nu met name in het proces en nergens anders.

De genomineerden zelf? Tja, op elke site is kritiek te leveren, dus laat ik dat nu eens niet doen. Ik ben verheugd dat zoveel organisaties deze mindere tijd hebben aangegrepen hun sites te verbeteren en ik hoop dat er nog veel partijen volgen. Ik hoop echter ook dat er wat meer partijen ook kijken naar het sollicitatie-proces, ook digitaal, en daar niet blind varen op de bureaus.

De winnaar? Het zou me verbazen als het Deloitte niet is, al is het maar omdat ze dan de verkeerde spreker hebben gevraagd op het congres.

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial. Hij helpt organisaties met het begrijpen van social media en de gedragsveranderingen die dit met zich meebrengt op het gebied van de arbeidsmarkt. Organisaties huren hem in voor het verzorgen van inspirerende lezingen over de toekomst van de arbeidsmarkt, trainingen over het gebruik van social media voor recruitment of het opzetten van een recruitmentsite. Hij is tevens co-auteur van Personal Brand.nl en auteur van Werken Nieuwe Stijl. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


386 views | Reageer (0 reacties)

vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriën