AMC = besproken worden

Door Voormalig Blogger op 26-02-2010 07:28.

Ik ga aan het eind van dit artikel verwijzen naar een hilarisch filmpje. Dus lees vooral door. Eerst even echter een inleiding…

Doel van arbeidsmarktcommunicatie is om in beeld te komen bij je doelgroepen. Dat kan op vele verschillende manieren. Eén ervan is het organiseren van opvallende straatacties. Hiermee bereik je een kleine groep mensen. Maar PR kan voor extra bereik zorgen en Social Media moeten ervoor gaan zorgen dat mensen erover gaan praten in hun netwerk. Dat mag online, maar natuurlijk ook offline in social media als de kroeg of de vriendenkring.

Vorig jaar hadden we bijvoorbeeld de Gala-avond van de DKDB en het uitdelen van gouden horloges aan treinreizigers door REAAL Verzekeringen.

Geen arbeidsmarktcommunicatie, maar een van de beste  voorbeelden van de laatste tijd is de T-Mobile Dance in Liverpool Street Station. Goed georganiseerd, zag er geweldig uit, is onvoorstelbaar vaak bekeken. Past helemaal bij de regel ‘Life’s for sharing’. Een prachtcase.

Maar het is een dun lijntje waar je over loopt. Want bij dergelijke events geldt: ‘net niet helemaal goed is helemaal fout’.

Kijk namelijk ook maar eens naar onderstaand filmpje. Een poging tot een flashmob voor Dr. Pepper op de New York Stock Exchange. Het doet pijn aan je tanden hoe dit doodslaat.

Is het dan alleen maar leuk om naar een mislukking te kijken? Nou, dat vraag ik me af. Dit filmpje houdt mij namelijk nog steeds bezig. Eerst moest ik hardop lachen. En ik ging hem ook gelijk doorsturen naar mijn vrienden. Kortom, precies wat Dr. Pepper zou willen. Dus qua communicatiewerking is dit eigenlijk een prima voorbeeld. Misschien is dit wel een briljante actie van Dr. Pepper om bij heel veel mensen onder de aandacht te komen. Maar dit kan toch niet goed zijn voor het imago van Dr. Pepper?  Ik ben in verwarring.  Wie helpt mij?

Dit artikel is geschreven door Voormalig blogger Marcel van der Quast, strateeg bij de Personeelszaak.

Over de Auteur

Bas van de Haterd Sommige bloggers verlaten RecTec na verloop van tijd, hun blogs blijven echter op de site onder de auteur 'Voormalig Blogger'


433 views | Reageer (0 reacties)

vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriën