Weekend leesvoer

Door Bas van de Haterd op 20-02-2010 11:35.

Toch maar weer een weekend leesvoer. Laten we beginnen met het positieve nieuws.

Barclays, u weet wel, die bank die ABN AMRO wilde overnemen, maakt weer veel winst. Ze keren echter geen mega bonussen uit. Ook stelt 62% van de Belgische bedrijven dat ze weer mensen gaan aannemen. Uit datzelfde onderzoek stelden ook Nederlandse bedrijven positief te zijn over nieuwe mensen aannemen.

Nou, als de arbeidsmarkt aantrekt is het misschien leuk mensen ‘op je salaris te laten bieden‘. Volgens mij weer een typisch geval van waardeloos concept, goed gejat uit Engeland waar het een veel meer salaris gedreven cultuur is.

Voor ambtenaren is er echter weinig aan de hand, die blijven zitten waar ze zitten.

Dan op technologisch gebied: er waren nogal wat zaken rondom Linkedin (en Outlook) deze week. Een nieuwe wdigets: connectIN, werd besproken op Frankwatching. En Linkedin kwam met een Outlook plugin die op Recruitmentmatters als de mindere van Xobni werd bestempeld. Nu zal ik persoonlijk nooit begrijpen waarom een weldenkend mens, tenzij gedwongen door de organisatie, Outlook zou willen gebruiken (en de meeste organisaties die dit verplichten zullen geen ruimte bieden om plugins erin te hangen), maar blijkbaar zijn ze er.

Google is erg tevreden over de verkoop van toestellen met Android erop. Wereldwijd gaan er per dag zo’n 60.000 mobieltjes met Android over de toonbank, dus applicaties enkel voor de iPhone missen een grote markt.

Op Social networking gebied een mooi onderzoek naar de leeftijdsverdeling op sociale netwerken. Zeker niet voor tieners blijkt.

Tot slot bijzonder mooi een Linkedin weergave van waar de financials heen zijn die bij de grote failliete clubs (Lehmann, Bear Stearns, etc) werkte. Interessant is dat de meeste financials dus gewoon in de financiƫle wereld zijn gebleven. Zie de onderstaande grafiek.

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial. Hij helpt organisaties met het begrijpen van social media en de gedragsveranderingen die dit met zich meebrengt op het gebied van de arbeidsmarkt. Organisaties huren hem in voor het verzorgen van inspirerende lezingen over de toekomst van de arbeidsmarkt, trainingen over het gebruik van social media voor recruitment of het opzetten van een recruitmentsite. Hij is tevens co-auteur van Personal Brand.nl en auteur van Werken Nieuwe Stijl. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


462 views | Reageer (0 reacties)

vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriƫn