Om goed te adviseren over social media moet je het volgens mij ook vooral ‘leven’. Als je het zelf niet leuk vind of het puur als een marketing tool ziet, kan je er geen goed advies over geven.

Ook kan je aan de manier waarop een organisatie zelf succesvol is in de social media zien hoe goed ze zijn. Immers spelen budgetten doorgaans geen rol, dus het eigen succes is ook een redelijke graadmeter.

Leuk is dan een onderzoekje te zien van Sociotoco over ‘de meest sociale bureaus’ van Nederland. Geen diepgaand onderzoek, maar een grappige indicatie. Wat blijkt: Rhinofly en Boondoggle zijn de meest social bureaus, gevolgd door In10, Lost Boys 105 Refreshing Advertising. Daar zit dus één specialist in op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie: Rhinofly. Bij deze gefeliciteerd en we weten nu dus wie social media het meeste ‘leeft’ in deze markt.

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial. Hij helpt organisaties met het begrijpen van social media en de gedragsveranderingen die dit met zich meebrengt op het gebied van de arbeidsmarkt. Organisaties huren hem in voor het verzorgen van inspirerende lezingen over de toekomst van de arbeidsmarkt, trainingen over het gebruik van social media voor recruitment of het opzetten van een recruitmentsite. Hij is tevens co-auteur van Personal Brand.nl en auteur van Werken Nieuwe Stijl. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


511 views | Reageer (1 reacties)
  • Dank voor de felicitaties Bas! We zijn er natuurlijk zelf ook erg trots op! 🙂


vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriën