Inzenden voor een Magneet?

Door Voormalig Blogger op 15-02-2010 08:02.

Ieder jaar organiseert de Stichting Jaarprijzen Personeelscommunicatie de uitreiking van de Magneten. Ook dit jaar kan iedereen weer creatieve arbeidsmarktcommunicatiecases insturen.
Als SJP-bestuurslid post ik daarover hier een artikel, omdat ik nog even wil benadrukken dat iedereen kan insturen.

Ik zie op deze site door het jaar heen veel creatieve cases voorbijkomen. Toch hebben we de laatste jaren gemerkt dat lang niet iedereen zich geroepen voelt om in te zenden voor de Magneet.
Zo heeft twee jaar geleden Hacker Max van Infosupport veel publiciteit gehaald, maar deze case is nooit ingezonden voor een Magneet. Jammer, want het was zeker een kanshebber geweest.

Men denkt te vaak dat de Magneet alleen een prijs is voor reclamebureaus en grote, dure campagnes. Dat is zeker niet het geval. Het gaat om de creativiteit en het idee. De laatste jaren zijn ook allerlei kleinere cases en acties in de prijzen gevallen. Voorbeelden van vorig jaar zijn bijvoorbeeld Amerpoort en Dierenasiel Amsterdam zoekt hondentrimmer.

Bij de inzendingen over het afgelopen jaar verwacht ik zeker ‘Doktertje spelen’ van UMC Utrecht bij de inzendingen. Ik hoop echter dat ook acties als die van Politie Hollands Midden, Twiliciteren van Energize en het koffertje van Shield Security worden ingezonden.

Voor het inzenden van een campagne moet het een communicatie-actie zijn gericht op de de arbeidsmarkt, die voor het eerst is ingezet tussen 1 januari 2009 en 26 februari 2010.

Deze actie wordt door een breed samengestelde jury beoordeeld op creativiteit. Er is dit jaar een aparte categorie voor effectiviteit. Hierin kun je insturen als de inzending creatief en effectief is.

Kijk eens op de site van de SJP. Daar kun je de winnaars van vorig jaar zien. En ook de inzendreglementen. Bepaal dan zelf of je denkt kans te maken. Je kunt nog inzenden tot 26 februari aanstaande.

PS: ik ben natuurlijk niet geheel onafhankelijk. Ik zit namelijk in het SJP-bestuur. Mijn belang is alleen niet financieel. Ik plaats deze oproep om zo veel mogelijk goede cases ingezonden te krijgen. Hoe meer inzendingen, hoe groter de geloofwaardigheid van een Magneet.

Dit artikel is geschreven door Voormalig blogger Marcel van der Quast, strateeg bij de Personeelszaak.

Over de Auteur

Bas van de Haterd Sommige bloggers verlaten RecTec na verloop van tijd, hun blogs blijven echter op de site onder de auteur 'Voormalig Blogger'


429 views | Reageer (0 reacties)

vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriën