1 jaar RecTec

Door Bas van de Haterd op 20-12-2009 18:18.

champagne_toastHet eerste jaar RecTec zit er op. Nou ja, bijna dan. Tijd voor een klein overzicht en een kleine terugblik.

Dit is de 501e posting op RecTec. Gemiddeld halen we dus net geen 1,5 postings per dag op dit blog. Het doel om tussen de 1 en 3 postings te komen per werkdag hebben we dus precies gehaald.

In totaal zijn er ruim 44.500 bezoeken geweest vanuit 22.300 bezoekers. Deze genereerde 84.000 pageviews, wat dus inhoud dat men gemiddeld net geen 2 (1,89) pagina’s per bezoek bekijkt.

De belangrijkste manieren waarop RecTec gevonden is dit jaar is direct verkeerd, gevolgd door Google en Twitter. Ook Linkedin en Nujij hebben redelijk wat verkeer naar de site gebracht en de RSS feed en e-mail nieuwsbrief zijn ook erg belangrijk.

analytics

Verdeeld over het jaar ziet het er zo uit, waarbij de groei duidelijk zichtbaar is en in september een flinke spurt heeft genomen (zie ook mijn 9 maanden artikel). Met twee pieken in september en één in november is het sitebezoek toch redelijk stabiel gegroeid. De bovenstaande grafiek is overigens het bezoek per week.

De beste gelezen artikelen dit jaar zijn die over de nieuwe spamwetgeving, de review van de Google G1 telefoon en cijfers over de vergrijzing. De laatste 2 waren ook duidelijk de belangrijkste zoektermen (naast gewoon rectec, rectec.nl en de namen van bloggers of geïnterviewde) waarop men ons vond in Google.

Dit alles was natuurlijk niet mogelijk geweest zonder de inspanning van de bloggers, wat inmiddels een aardig team is geworden, en ex-bloggers. Uiteraard staan we nog steeds open voor uitbreiding van dit team en is de hoop dat we ook volgend jaar weer enkele gastblogs zullen krijgen.

We hebben dit jaar iets meer dan 1.000 comments gekregen, exclusief SPAM. Waar ik persoonlijk bijzonder blij mee ben is dat de uitgangspunten m.b.t. reacties netjes worden nageleefd en er dit jaar slechts sporadisch mensen op gewezen zijn dat ze deze overtreden en slechts een enkele reacties is aangepast.

Ook erg tevreden ben ik over de offline activiteiten die vanuit dit blog zijn ontstaan, waarbij ik met name kijk naar de Dutch Work Innovation events.

knallend-het-jaar-uit2

Hoe dan ook, dit alles was niet mogelijk geweest zonder de (ex) bloggers, waar ik hen uitdrukkelijk voor wil bedanken.

Ook D-Media, die dit blog voor een prikkie gebouwd heeft, technisch onderhoudt, host en mijn vragen elke keer weer netjes beantwoord ben ik dank verschuldigd. Voor 2010 staan er een aantal ontwikkelingen op stapel wat mij betreft, waar ik t.z.t. op dit blog verder over zal berichten.

Tot die tijd wil ik alle bloggers, ex-bloggers, gastbloggers en vooral natuurlijk ook de lezers bedanken, een hele fijne kerst wensen, een knallend uiteinde en een bijzonder 2010.

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial. Hij helpt organisaties met het begrijpen van social media en de gedragsveranderingen die dit met zich meebrengt op het gebied van de arbeidsmarkt. Organisaties huren hem in voor het verzorgen van inspirerende lezingen over de toekomst van de arbeidsmarkt, trainingen over het gebruik van social media voor recruitment of het opzetten van een recruitmentsite. Hij is tevens co-auteur van Personal Brand.nl en auteur van Werken Nieuwe Stijl. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


409 views | Reageer (3 reacties)

vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriën