tamtam_logoTam Tam biedt de de beste Digitale Sollicitatie-ervaring van 2009. Dat werd vandaag bekend gemaakt op Digitaal-Werven 2009. Na vorig jaar een eervolle vermelding te hebben gekregen heeft Tam Tam niet stil gezeten en hun site op verschillende onderdelen nog verder verbetert.

Wat Tam Tam onderscheidt van de andere genomineerden is o.a. de persoonlijke aanpak. Eerder hebben we op dit blog alle genomineerden al doorgenomen en is dus ook Tam Tam uitgebreid besproken.

Zoals is aangegeven in het jury rapport biedt Tam Tam de beste sollicitatie-ervaring doordat men het persoonlijk heeft gemaakt en het beste de merkwaarden uitdraagt. Ook is het proces zeer eenvoudig en geoptimaliseerd, waarbij met name de mogelijkheid om ‘gewoon per e-mail’ te solliciteren doorgaans erg op prijs wordt gesteld door werkzoekenden.

Interessant aan Tam Tam is dat men na de eervolle vermelding van 2008 niet is stil blijven zitten. Veel goede corporate recruitmentsites staan meteen na de lancering stil en verbeteren niets meer. Een gemiste kans, want de ontwikkelingen in online media gaan snel en daardoor ontstaan er allerlei mogelijkheden om websites nog verder te verbeteren. Als online bureau kent Tam Tam als geen ander deze mogelijkheden en heeft hiervan een aantal doorgevoerd in de verbeterde site.

Een paar voorbeelden hiervan zijn de indexering van de corporate video, waardoor je nu van ‘hoofdstuk naar hoofdstuk’ kan gaan. Ook heeft men veel meer een ‘blog stijl’ gehanteerd voor de presentaties van o.a. de vacatures. Dit past goed bij wat het bedrijf als internetbureau wil uitstralen en maakt het allemaal veel persoonlijker. De kleine foto’s, het duidelijk maken wie welk bericht heeft gepost en wie verantwoordelijk is voor welke vacature, met een gezicht erbij, maakt de ervaring veel plezieriger.

Dat er nog meer ruimte voor verbetering is, staat buiten kijf. Met de recent gelanceerde nieuwe corporate careersites zal Tam Tam in 2010 een zware dobber hebben om hun titel te verdedigen, maar voor 2009 hebben ze hem meer dan verdiend.

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial en expert op het gebied van technologie en werk. Hij schreef o.a. de boeken '10 banen die verdwijnen & 10 banen die verschijnen", "de maatschappelijke impact van de zelfrijdende auto" en "(R)evolutie van werk". Hij schrijft over recruitment in de brede zin van het woord en hoe dit beter kan door technologie slim in te zetten. Hij adviseert hier bedrijven over en geeft over dit onderwerp ook regelmatig inspirerende lezingen. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


1.219 views | Reageer (6 reacties)