tamtam_logoTam Tam biedt de de beste Digitale Sollicitatie-ervaring van 2009. Dat werd vandaag bekend gemaakt op Digitaal-Werven 2009. Na vorig jaar een eervolle vermelding te hebben gekregen heeft Tam Tam niet stil gezeten en hun site op verschillende onderdelen nog verder verbetert.

Wat Tam Tam onderscheidt van de andere genomineerden is o.a. de persoonlijke aanpak. Eerder hebben we op dit blog alle genomineerden al doorgenomen en is dus ook Tam Tam uitgebreid besproken.

Zoals is aangegeven in het jury rapport biedt Tam Tam de beste sollicitatie-ervaring doordat men het persoonlijk heeft gemaakt en het beste de merkwaarden uitdraagt. Ook is het proces zeer eenvoudig en geoptimaliseerd, waarbij met name de mogelijkheid om ‘gewoon per e-mail’ te solliciteren doorgaans erg op prijs wordt gesteld door werkzoekenden.

Interessant aan Tam Tam is dat men na de eervolle vermelding van 2008 niet is stil blijven zitten. Veel goede corporate recruitmentsites staan meteen na de lancering stil en verbeteren niets meer. Een gemiste kans, want de ontwikkelingen in online media gaan snel en daardoor ontstaan er allerlei mogelijkheden om websites nog verder te verbeteren. Als online bureau kent Tam Tam als geen ander deze mogelijkheden en heeft hiervan een aantal doorgevoerd in de verbeterde site.

Een paar voorbeelden hiervan zijn de indexering van de corporate video, waardoor je nu van ‘hoofdstuk naar hoofdstuk’ kan gaan. Ook heeft men veel meer een ‘blog stijl’ gehanteerd voor de presentaties van o.a. de vacatures. Dit past goed bij wat het bedrijf als internetbureau wil uitstralen en maakt het allemaal veel persoonlijker. De kleine foto’s, het duidelijk maken wie welk bericht heeft gepost en wie verantwoordelijk is voor welke vacature, met een gezicht erbij, maakt de ervaring veel plezieriger.

Dat er nog meer ruimte voor verbetering is, staat buiten kijf. Met de recent gelanceerde nieuwe corporate careersites zal Tam Tam in 2010 een zware dobber hebben om hun titel te verdedigen, maar voor 2009 hebben ze hem meer dan verdiend.

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial. Hij helpt organisaties met het begrijpen van social media en de gedragsveranderingen die dit met zich meebrengt op het gebied van de arbeidsmarkt. Organisaties huren hem in voor het verzorgen van inspirerende lezingen over de toekomst van de arbeidsmarkt, trainingen over het gebruik van social media voor recruitment of het opzetten van een recruitmentsite. Hij is tevens co-auteur van Personal Brand.nl en auteur van Werken Nieuwe Stijl. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


1.206 views | Reageer (6 reacties)
  • Pingback: Tweets die vermelden Tam Tam wint Digitaal-Werven 2009 | RecTec -- Topsy.com()

  • Gefeliciteerd Tam Tam!

  • Gefeliciteerd Tam Tam!

  • Pingback: uberVU - social comments()

  • Leuk om te zien dat een organisatie heeft gewonnen die als eerste indruk niet de ‘bling bling’ maar de inhoud van de sollicitatie ervaring, de kwaliteit van de informatie en de gedegenheid van de sollicitatieprocedure voorop heeft gezet. En dat dit simpel kan mét gebruikmaking van alle technieken. Eenvoud is macht. Complimenten dus.

  • Leuk om te zien dat een organisatie heeft gewonnen die als eerste indruk niet de ‘bling bling’ maar de inhoud van de sollicitatie ervaring, de kwaliteit van de informatie en de gedegenheid van de sollicitatieprocedure voorop heeft gezet. En dat dit simpel kan mét gebruikmaking van alle technieken. Eenvoud is macht. Complimenten dus.


vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriën