TOPdeskDe (alfabetisch gezien) laatste van de nominaties voor Digitaal-Werven 2009 is TOPdesk. TOPdesk is een IT dienstverlener uit Delft met een aantal internationale kantoren. TOPdesk geeft aan een jong bedrijf te zijn, waar winstoptimalisatie niet voorop staat, werkplezier is belangrijker. TOPdesk is, samen met Quinity, één van de twee nieuwkomers bij de genomineerde van Digitaal-Werven. Waarom is de TOPdesk website nu een nominatie waard?

topdesk

Op de homepage van TOPdesk zie je meteen een drietal duidelijke categorieën. Starters zijn het belangrijkste, young professionals en studenten werft men ook. Ervaren IT’ers heeft men geen behoefte aan blijkbaar, wat een duidelijke focus aangeeft. Dit is ook geheel in overeenstemming met het statement dat men een jong bedrijf is.

Positief is dat men ook meteen de vacatures in beeld brengt en ook de gewonnen award voor allerleukste werkgever, hoewel die eind 2009 misschien iets minder prominent naar voren had mogen komen.

Video

De site van TOPdesk doet verschrikkelijk veel met video. Op de homepage zijn drie korte video’s te zien en op het werken bij TOPdesk deel van de site staan in totaal 14 korte video’s van verschillende medewerkers, allemaal leuk weergegeven in één pand.

topdesk2

Een mooie manier van video’s integreren in een website. Niet clean en kil, maar als één geheel, als een levend bedrijf. Ook komt bij een mouse over bij elke persoon de naam en het topic waar men iets over verteld naar boven. Dat is logisch en handig, anders ga je echt geen video’s kijken. Allerhande onderwerpen komen aan bod, van de opleidingen tot het spelen op de WII tijdens werktijd tot de manier van werken en de reden waarom men er werkt.

Stages en afstudeeropdrachten

Een ander bijzonder element aan de TOPdesk site is het overzicht van alle stage en afstudeeropdrachten die er voor het bedrijf zijn gedaan. Studenten zijn duidelijk dé kerndoelgroep van TOPdesk, net als bij b.v. een andere nominatie: Sogyo. Bijzonder is te zien dat Sogyo kiest voor het presenteren van de opdrachten die men op dit moment heeft liggen, TOPdesk voor de opdrachten die uitgevoerd zijn met een beschrijving en de persoon. Vaak ook met het feit dat deze persoon later in dienst is gekomen bij TOPdesk. Beide zijn goed, een combinatie van beide zou denk ik ideaal zijn.

topdesk3

Vacatures

Wat sterk is aan het hele TOPdesk concept is dat men het hele bedrijf heeft ingericht op de arbeidsmarktdoelgroep. Men heeft een sterke focus op studenten, dus ook bijbanen voor (IT) studenten.

topdesk4

Omdat een full time werkzoeker natuurlijk niet lastig gevallen wil worden met bijbanen, bijvoorbeeld als software-tester, staan deze nadrukkelijk in een andere kleur (groen) en met het woord Bijbaan: ervoor. Het concept is helemaal doorgevoerd en de doelgroep staat centraal, zowel bij de werving als bij het type baanaanbod.

Nieuws en updates

topdesk5Het enige punt wat iets minder is aan de site van TOPdesk is het gebrek aan vernieuwing. Er is geen social media integratie en gemiddeld komt er eens in de drie maanden een nieuw nieuwsbericht. Wel heeft men een agenda, waar helaas op 9 november nog een meeting van 30 oktober in staat.

Hoewel het bedrijf erg veel bezig is met studenten en ook een goed opgemaakte, met veel leuke dingen verreikte site heeft, is het wel een relatief statische site.

Conclusie

TOPdesk heeft, net als alle andere genomineerden, een complete site met alle informatie die je als werkzoekende zou kunnen wensen. Ze gebruiken veel video en doen dit op een functionele manier. Door de eerdere stages te omschrijven geven ze een inzicht in wat studenten kunnen doen en men heeft ook leuke bijbanen voor diezelfde doelgoep.

Digitaal-Werven event

Of TOPdesk de beste Digitale Sollicitatie-Ervaring biedt zal blijken op 17 november tijdens Digitaal-Werven. Naast de uitreiking van de award zullen Ronald van Schaik van Rhinofly en Saskia Aalberts-Buijl van Jungleminds hun visie geven op wat een goede corporate careersite maakt. RecTec lezers betalen voor dit event geen 299 euro, maar slechts 199 euro wanneer ze bij ‘gehoord via’ de code DWI invullen.

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial. Hij helpt organisaties met het begrijpen van social media en de gedragsveranderingen die dit met zich meebrengt op het gebied van de arbeidsmarkt. Organisaties huren hem in voor het verzorgen van inspirerende lezingen over de toekomst van de arbeidsmarkt, trainingen over het gebruik van social media voor recruitment of het opzetten van een recruitmentsite. Hij is tevens co-auteur van Personal Brand.nl en auteur van Werken Nieuwe Stijl. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


1.384 views | Reageer (0 reacties)

vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriën