Edo van Santen is product van Talk & Do TV. Recent had hij een interessant sollicitatie gesprek met een tweeling die voor hem wilde werken.

Een tweeling die niet kon uitleggen waarom ze voor hem wilde werken. De vraag (het waren video editors): wat zou ik kunnen verbeteren aan mijn edits hadden ze geen antwoord op. Ze hadden zijn site namelijk nooit bekeken, maar solliciteerde wel bij een web TV producent.

Moraal van het verhaal: bereid je wel een klein beetje voor op een sollicitatie gesprek en verdoe niet de tijd van de man of vrouw tegenover je.

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial. Hij helpt organisaties met het begrijpen van social media en de gedragsveranderingen die dit met zich meebrengt op het gebied van de arbeidsmarkt. Organisaties huren hem in voor het verzorgen van inspirerende lezingen over de toekomst van de arbeidsmarkt, trainingen over het gebruik van social media voor recruitment of het opzetten van een recruitmentsite. Hij is tevens co-auteur van Personal Brand.nl en auteur van Werken Nieuwe Stijl. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


677 views | Reageer (1 reacties)

vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriën