Werken bij online live

Door Bas van de Haterd op 14-10-2009 08:05.

In het kader van de nieuwe werken bij sites of vacature delen van recruitmentsites is vandaag ook het werken bij deel van internet provider online live gegaan. Een review.

online

Het eerste dat opvalt is dat op de gewone homepage van Online de vacature link below the fold staat en erg klein is. Logisch aangezien het een verkoopsite is, maar wel jammer. Gelukkig heeft men wel de intelligentie om ook bij het ‘over ons’ deel prominent het werken bij stuk in beeld te brengen, dat compenseert veel.

In tegenstelling tot de soms wat druk ogende verkoopsite is de recruitmenthomepage rustig. Daar houd ik dus van. Ook eenvoudig en straks design, ronde hoeken, niet te veel kolommen en goed gebruik van beelmateriaal. Het beeldmateriaal lijkt authentiek, misschien kan men nog iets meer met het pand doen. Hartje Amsterdam is voor velen uit Amsterdam natuurlijk een grote pré.

Aangeboden informatie

In ‘wie is online’ geeft men een duidelijk goed overzicht met tijdslijn en alle merken. Keurig. Het design van de afdelingen had iets beter gemogen wat mij betreft.

Er wordt duidelijk gecommuniceerd over de arbeidsvoorwaarden en opleidingsmogelijkheden, hoewel nog erg summier. Dat zou iets uitgebreider mogen wat mij betreft.

Ook de procedure en contact gegevens staan erbij, met een foto van de recruiter. Maakt het erg prettig en persoonlijk.

Het systeem

Het recruitment systeem zelf is helaas weer een vervelend systeem. Als je een zoekopdracht gedaan hebt mag je deze niet automatisch omzetten in een rss feed of e-mail alert, dan moet je dat opnieuw doen. Doorsturen zit een captcha bij en solliciteren begint met een privacy disclamer.

Ontbrekende informatie

Wat ik echt mis zijn de verhalen van medewerkers. Juist bij zo’n jonge club verwacht je grappige quotes en mooie verhalen. Spijtig is ook dat er nog niets gedaan is met video, maar er is mij verteld dat dit nog gaat komen.

Van een digitale club als online verwacht je toch wel enige innovatieve leuke dingen. Daarom is het jammer dat er weinig social media integratie in zit. Geen Flickr widget met foto’s van het bedrijfsfeest, geen youtube kanaal.

Bij de personalisering zou ik ook nog iets meer informatie geven over de mensen. Een link naar het Linkedin profiel van de aanspreekpunten bijvoorbeeld.

Conclusie

Een hele mooie site van een bedrijf dat relatief weinig mensen zoekt (momenteel 1 vacature open) die laat zien dat je niet heel groot hoeft te zijn om ook mooi dingen te doen. Wel met nog een aantal kleine verbeterpunten en vooral op het weergeven van de cultuur is nog wat te winnen.

Advertentie:

Wilt u ook weten wat een goede recruitmentsite maakt? Kom dan op 17 november naar Digitaal-Werven, met de uitreiking voor de beste Digitale Sollicitatie-Ervaring.

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial. Hij helpt organisaties met het begrijpen van social media en de gedragsveranderingen die dit met zich meebrengt op het gebied van de arbeidsmarkt. Organisaties huren hem in voor het verzorgen van inspirerende lezingen over de toekomst van de arbeidsmarkt, trainingen over het gebruik van social media voor recruitment of het opzetten van een recruitmentsite. Hij is tevens co-auteur van Personal Brand.nl en auteur van Werken Nieuwe Stijl. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


608 views | Reageer (1 reacties)

vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriën