logo dwDigitaal-Werven is het jaarlijkse onderzoek naar de beste Digitale Sollicitatie-Ervaring. Dit jaar zijn er 6 partijen genomineerd voor deze award. In alfabetische volgorde zijn dit: Quinity, Reed Business, Sogyo, TamTam, TenneT en Topdesk

Dat recruitment bij veel organisaties op een laag pitje staat is helaas pijnlijk duidelijk geworden in het onderzoek. Het aantal organisaties dat niet heeft gereageerd op een sollicitatie is verdubbeld van 16% vorig jaar naar 33% dit jaar. Het niet reageren op een sollicitatie doet natuurlijk bij de desbetreffende persoon erg veel afbreuk aan het employer brand.

Enkele van de genomineerden zijn eerder genomineerd geweest en hebben zelfs gewonnen. De winnaar van vorig jaar TenneT zit er wederom bij, net als de eervolle vermelding van vorig jaar TamTam. TamTam heeft overigens wel zijn site helemaal aangepast.

Quinity en Topdesk hebben met nieuwe sites dit jaar voor het eerst een nominatie te pakken.

Sogyo en Reed Business waren vorig jaar niet genomineerd, maar in 2007 wel. Sogyo heeft inmiddels een nieuwe site, wat hen wederom een nominatie heeft opgeleverd.

Reed Business won in 2007 de award, maar was in 2008 niet genomineerd. Dit roept mogelijk enkele vragen op en hoewel wij normaliter nooit informatie over individuele bedrijven naar buiten brengen bij Digitaal-Werven heb ik van Reed Business toestemming om dat in dit geval wel te doen. Aan de website van Reed Business is dit jaar weinig aangepast, alleen aan de achterkant zitten wat verbeteringen op het gebied van SEO bijvoorbeeld. Dat is niet iets dat meetelt bij de beste sollicitatie-ervaring. De betere score t.o.v. vorig jaar zit hem echter in het reactie deel van het onderzoek. Digitaal-Werven heeft namelijk bij alle meer ruim 300 bedrijven een mystery sollicitatie gedaan. De snelheid en inhoudelijk kant van de reactie van Reed Business was zoveel beter dan vorig jaar dat men daar veel beter op scoorde dat men vorig jaar net buiten de boot viel en nu wel genomineerd wordt.

Dit is overigens, aldus Annelien Jordense van Reed Business, ondanks een zeer forse inkrimping van de recruitment afdeling.

Op 17 november zal de winnaar bekend gemaakt worden op het Digitaal-Werven event. Uiteraard weer met een leuk inhoudelijk programma rondom corporate recruitmentsites. Dit jaar met juryleden Ronald van Schaik van Rhinofly over de inhoudelijke en designkant van een recruitmentsite en Saskia Aalberts-Buijl van JungleMinds over de gebruikerservaring bij recruitmentsites.

De jury van Digitaal-Werven bestaat verder nog uit: Ruben Timmerman (Usarchy en Eduhub), Ricardo Risamasu (Rise) en Barbara Hermans (Brand Bites).

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial. Hij helpt organisaties met het begrijpen van social media en de gedragsveranderingen die dit met zich meebrengt op het gebied van de arbeidsmarkt. Organisaties huren hem in voor het verzorgen van inspirerende lezingen over de toekomst van de arbeidsmarkt, trainingen over het gebruik van social media voor recruitment of het opzetten van een recruitmentsite. Hij is tevens co-auteur van Personal Brand.nl en auteur van Werken Nieuwe Stijl. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


1.280 views | Reageer (5 reacties)

vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriën