Een dag voor werken bij deloitte is ook de nieuwe website van de technische unie live gegaan. Doordat minder mensen daar twitteren en het employer brand wat minder bekend is bij ‘gemiddeld Nederland’ heeft het minder aandacht gekregen, maar toch is het zeker een bezoekje en evaluatie waard.

De technische unie heeft natuurlijk een andere doelgroep dan Deloitte en een minder sterke bekendheid van het bedrijf als zodanig. Derhalve is een vergelijking niet te maken.

technischeunie

De homepage van de technische unie ziet er goed uit. Drie kolommen voor de drie divisies met een menselijke kant. Ook heeft de TU meer tekst op de homepage dan Deloitte, waarbij men kort aangeeft wat men doet. Bij Deloitte was dat overbodig geweest, bij de TU is dat slim. Het is nu eenmaal een iets minder bekend bedrijf.

Na de homepage

Ik ga als commerciële man natuurlijk naar sales, daar heb ik nog het meeste mee. Op de site staat een mooi filmpje dat heel kort iets aangeeft over de verschillende functies die men in het sales proces heeft. Slim, goed gedaan, niet te gelikt wat volgens mij perfect bij de doelgroep past. Ook het feit dat men tekst gebruikt in de film i.p.v. gesproken woord is slim, de meeste mensen solliciteren immers vanaf hun werkplek.

Ook hier komen de collega’s enkel in tekst aan het woord en zijn er helaas geen tussenkopjes over de onderwerpen gemaakt. Navraag leert dat hier expliciet voor gekozen is omdat TU een hecht team is en individuele video’s minder bij de cultuur passen. Hoewel begrijpelijk vind ik het persoonlijk toch jammer, het maakt het net wat persoonlijker, tekst en video. tu2

Bij de testimonials staan geen vacatures, alleen een linkje naar ‘alle vacatures’. Maar voor het eerst in 25 jaar heeft TU geen vacatures open staan. Dit komt niet omdat het slecht gaat, alle targets zijn gehaald, maar omdat er momenteel geen verloop is. Een bijzondere situatie dat bij de lancering van een nieuwe werkenbijsite voor het eerst in 25 jaar geen enkele vacature open staat. Gelukkig heeft men wel gekozen voor een alert serivce, per RSS en e-mail.

Compleet en prettig

De site lijkt op het eerste gezicht ook erg compleet. Testimonials, info over de arbeidsvoorwaarden, waarbij ook de secundaire voorwaarden als korting op producten en de sportschool expliciet worden genoemd, ontwikkelingsmogelijkheden, de sollicitatieprocedure en ook zijn er links naar Hyves en Linkedin. Deze zijn echter een stuk minder uitgebreid dan bij Deloitte.

De procedure is prettig en overzichtelijk, het navigeert goed.

Enige kritiek

Om toch ook hier enige kritiek te geven, sommige informatie zou iets uitgebreider mogen. Zo wordt er melding gemaakt van een CAO, maar staat die niet gelinkt.

Verder mis ik nog een stukje personalisatie. Mij is verteld dat in de vacature wel de naam van de manager komt, want bij TU is er geen centraal recruitment aanspreekpunt. Deze procesmatige insteek ben ik erg voor, maar toch zou ik graag een gezicht zien, eventueel per divisie meerdere. Ik durf echter niet te zeggen of dit voor de doelgroep van TU net zo belangrijk is als voor mij, aangezien ik toch een andere achtergrond heb.

Conclusie

De Technische Unie heeft duidelijk geïnvesteerd in de toekomst. Juist door in deze economisch mindere tijden een nieuwe site te lanceren zijn ze straks klaar voor de aantrekkende arbeidsmarkt. Het feit dat men momenteel zelfs geen vacatures heeft geeft aan dat dit echt een lange termijn investering is en het bedrijf ook een lange termijn wervingsvisie heeft. Daarvoor kan je alleen respect hebben volgens mij.

Men heeft duidelijk wel gekozen voor een niet overdreven fancy, technologisch vernuftige site. Deze uitstraling past, voor zover ik de TU en hun doelgroep ken, ook erg goed bij hen. Je niet gekker voordoen dan je bent, dan trek je ook geen mensen aan die niet bij je cultuur passen.

Advertentie:

Wilt u ook weten wat een goede recruitmentsite maakt? Kom dan op 17 november naar Digitaal-Werven, met de uitreiking voor de beste Digitale Sollicitatie-Ervaring.

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial. Hij helpt organisaties met het begrijpen van social media en de gedragsveranderingen die dit met zich meebrengt op het gebied van de arbeidsmarkt. Organisaties huren hem in voor het verzorgen van inspirerende lezingen over de toekomst van de arbeidsmarkt, trainingen over het gebruik van social media voor recruitment of het opzetten van een recruitmentsite. Hij is tevens co-auteur van Personal Brand.nl en auteur van Werken Nieuwe Stijl. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


1.511 views | Reageer (4 reacties)
  • Claudia Reekers

    Hallo Bas,
    Bedankt voor de mooie woorden en tips! We waren al bezig met de foto’s van de managers, dus die zie je er binnenkort bij staan.

  • Claudia Reekers

    Hallo Bas,
    Bedankt voor de mooie woorden en tips! We waren al bezig met de foto’s van de managers, dus die zie je er binnenkort bij staan.

  • Hoi Claudia, vanaf deze plek ook van harte gefeliciteerd met de nieuwe http://www.werkenbijtechnischeunie.nl website. Ik weet dat jullie er keihard aan hebben gewerkt. Het resultaat mag er zijn! Op naar een paar mooie vacatures op de site en succesvolle plaatsingen. Veel succes, Joris.

  • Hoi Claudia, vanaf deze plek ook van harte gefeliciteerd met de nieuwe http://www.werkenbijtechnischeunie.nl website. Ik weet dat jullie er keihard aan hebben gewerkt. Het resultaat mag er zijn! Op naar een paar mooie vacatures op de site en succesvolle plaatsingen. Veel succes, Joris.


vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriën