extraAfgelopen week heb ik de lezers van RecTec gevraagd wat ze nu eigenlijk doen en willen. De grafieken staan in de vorige post, maar kort samengevat:

– De meeste (60%+) lezen RecTec dagelijks of enkele keren per week. Ook is er een behoorlijke groep (27%) die het slechts sporadisch (minder dan één keer per week leest). De doelstelling van RecTec is altijd een groep vaste lezers op te bouwen, die misschien niet heel groot is, maar wel regelmatig veel of alles leest. Dat lijkt dus te lukken.

– Het huidige aantal artikelen van 1 tot 3 per dag wordt door de meesten (66%) erg op prijs gesteld. Daar gaan we dus mee door.

– Twee zaken qua type artikelen steken er erg boven uit. De vraag is overigens met reden gesteld wat men het allerliefste wil lezen, geen grote opsomming want dan zie je enkel wat men liever niet zou willen lezen. Vertaling van technologische trends naar recruitment en visie voor de toekomst. Grappig genoeg zijn dit dus blijkbaar de meest populaire onderwerpen, maar gezien de eindeloze stroom kritiek (enkel negatief, nooit opbouwend of ondersteunend) die hier op kwam had ik deze juist verminderd. Ik had niet het idee dat hier behoefte aan was. Maar we zullen dit dan weer toch meer gaan doen, met de hoop dat er ook wat vaker (als is het maar via het sterren stem systeem) ook wat respect voor komt. Een mooie derde is de kritische blik op onderzoeken en nieuws, welke er denk ik al veel bij komen.

Dan tot slot nog een oproep. RecTec zoekt altijd meer bloggers die verstand hebben van recruitment en HR. Je mening hoeft zeker niet overeen te komen met die van mij of andere bloggers, je moet hem echter wel kunnen onderbouwen en hij mag niet gedreven zijn door enkel commercieel belang. Met name in de corporate HR en Recruitment kant zou ik nog graag een blogger zien aanschuiven. Heb je interesse, mail me dan even.

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial. Hij helpt organisaties met het begrijpen van social media en de gedragsveranderingen die dit met zich meebrengt op het gebied van de arbeidsmarkt. Organisaties huren hem in voor het verzorgen van inspirerende lezingen over de toekomst van de arbeidsmarkt, trainingen over het gebruik van social media voor recruitment of het opzetten van een recruitmentsite. Hij is tevens co-auteur van Personal Brand.nl en auteur van Werken Nieuwe Stijl. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


443 views | Reageer (0 reacties)

vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriën