Via Extend Limits kwam ik terecht bij de onderstaande video van Gerd Leonhard, een media futurist. Hoewel in de video hij kijkt naar media bedrijven, zitten hier een paar wijze lessen in voor arbeidsmarktcommunicatie en recruitment in de toekomst.

In de broadcast wereld van TV en Radio ging het over: hoe meer controle je had over distributie, productie, marketing en PR, des te hoger het rendement. Op dit moment is het rendement hoger naarmate je meer open bent. Meer mensen omarmen je en duwen je naar voren. Denk hierbij een user generated content. De vraag is dus: waar blijven de eerste User Generated Content Campagnes. Waarom staan er op youtube vele video’s van geschikt ongeschikt, maar doet men daar niets mee? En kan je een dergelijke campagne bedenken die een stroom van mensen betrekt bij je organisatie?

Distributie is niet meer de issue vaak. Distributie online gaat namelijk vanzelf. Dus wat is de business? Zorgen dat de peers van de mensen die je wilt bereiken de content doorzetten. Wederom kan dit user generated zijn, men promoot graag de eigen content, maar dat hoeft niet per sé. Maar het creëren van fans, ook op de arbeidsmarkt, is een model waar we naar toe zullen moeten.

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial en expert op het gebied van technologie en werk. Hij schreef o.a. de boeken '10 banen die verdwijnen & 10 banen die verschijnen", "de maatschappelijke impact van de zelfrijdende auto" en "(R)evolutie van werk". Hij schrijft over recruitment in de brede zin van het woord en hoe dit beter kan door technologie slim in te zetten. Hij adviseert hier bedrijven over en geeft over dit onderwerp ook regelmatig inspirerende lezingen. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


597 views | Reageer (1 reacties)

vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriën