wit-marine-uniformWerkenbijdemarine.nl heeft een nieuwe feature toegevoegd: waar is de marine.

Het waar deel van de Marine laat zien waar de Marine momenteel actief is in de wereld, vergezeld met achtergrond informatie over wat men daar doet. Tevens staat er soms wat informatie bij over de fregatten zelf, zoals bij het fregat De Ruyter over wie onze grote zeeheld was.

Bij bijvoorbeeld de Mr. Ms. Tromp zit er ook een dagboek van Pauline in, die ook in de TV commercial van de Marine voorkomt (je weet wel, die bijna aanvaring). Navraag heeft mij geleerd dat ze daadwerkelijk bij de Marine werkt en het dus een echte verslaglegging is.

Het concept om te laten zien waar de Marine mee bezig is, waar in de wereld men actief is en wat men daar doet ben ik erg over te spreken. Immers is het belangrijk voor meer en meer mensen om nuttig bezig te zijn met hun leven en aangeven wat je als marinier daadwerkelijk kan doen is daar een belangrijk onderdeel van.

Het waar deel begint met een kaart van de wereld waarop aangegeven is waar de Marine bezig is, met een basis, een vloot of een missie.

marine1

Vervolgens kan je via één van de punten naar de desbetreffende missie gaan, waar uitleg wordt gegeven over de missie, de werkzaamheden en meestal een (matig) filmpje wordt getoond over de werkzaamheden. Een kort interview met een Kaptein is op zich nog wel grappig, maar anderhalve minuut een boot die rustig dobbert vind ik een beetje tijdsverspilling en niet echt respectvol naar de kandidaat.

marine2

Het concept is erg mooi gemaakt en voegt zeker waarde toe. De filmpjes zouden soms iets meer ‘engaging’ mogen zijn, maar het goede is dat ze in de meeste gevallen echte mariniers gebruiken. Hoewel het lijkt alsof de site redelijk statisch is, heeft navraag geleerd dat de site zeker dynamisch ge-update zal worden. Nieuwe missies worden toegevoegd wanneer deze ontstaan en oude missies zullen van de site verdwijnen.

Wel is het erg jammer dat er nog geen integratie is met social media. Een blog van een marinier bijvoorbeeld die op locatie zit en verslag doet van wat er gebeurt zou het geheel een stuk authentieker en levendiger maken.

Conclusie:

Concept: Het idee is goed en design technisch mooi gedaan.
Uitvoering: Iets minder, maar nog steeds een ruime voldoende. Vooral de social media integratie mis ik persoonlijk.

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial en expert op het gebied van technologie en werk. Hij schreef o.a. de boeken '10 banen die verdwijnen & 10 banen die verschijnen", "de maatschappelijke impact van de zelfrijdende auto" en "(R)evolutie van werk". Hij schrijft over recruitment in de brede zin van het woord en hoe dit beter kan door technologie slim in te zetten. Hij adviseert hier bedrijven over en geeft over dit onderwerp ook regelmatig inspirerende lezingen. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


1.326 views | Reageer (0 reacties)