wit-marine-uniformWerkenbijdemarine.nl heeft een nieuwe feature toegevoegd: waar is de marine.

Het waar deel van de Marine laat zien waar de Marine momenteel actief is in de wereld, vergezeld met achtergrond informatie over wat men daar doet. Tevens staat er soms wat informatie bij over de fregatten zelf, zoals bij het fregat De Ruyter over wie onze grote zeeheld was.

Bij bijvoorbeeld de Mr. Ms. Tromp zit er ook een dagboek van Pauline in, die ook in de TV commercial van de Marine voorkomt (je weet wel, die bijna aanvaring). Navraag heeft mij geleerd dat ze daadwerkelijk bij de Marine werkt en het dus een echte verslaglegging is.

Het concept om te laten zien waar de Marine mee bezig is, waar in de wereld men actief is en wat men daar doet ben ik erg over te spreken. Immers is het belangrijk voor meer en meer mensen om nuttig bezig te zijn met hun leven en aangeven wat je als marinier daadwerkelijk kan doen is daar een belangrijk onderdeel van.

Het waar deel begint met een kaart van de wereld waarop aangegeven is waar de Marine bezig is, met een basis, een vloot of een missie.

marine1

Vervolgens kan je via één van de punten naar de desbetreffende missie gaan, waar uitleg wordt gegeven over de missie, de werkzaamheden en meestal een (matig) filmpje wordt getoond over de werkzaamheden. Een kort interview met een Kaptein is op zich nog wel grappig, maar anderhalve minuut een boot die rustig dobbert vind ik een beetje tijdsverspilling en niet echt respectvol naar de kandidaat.

marine2

Het concept is erg mooi gemaakt en voegt zeker waarde toe. De filmpjes zouden soms iets meer ‘engaging’ mogen zijn, maar het goede is dat ze in de meeste gevallen echte mariniers gebruiken. Hoewel het lijkt alsof de site redelijk statisch is, heeft navraag geleerd dat de site zeker dynamisch ge-update zal worden. Nieuwe missies worden toegevoegd wanneer deze ontstaan en oude missies zullen van de site verdwijnen.

Wel is het erg jammer dat er nog geen integratie is met social media. Een blog van een marinier bijvoorbeeld die op locatie zit en verslag doet van wat er gebeurt zou het geheel een stuk authentieker en levendiger maken.

Conclusie:

Concept: Het idee is goed en design technisch mooi gedaan.
Uitvoering: Iets minder, maar nog steeds een ruime voldoende. Vooral de social media integratie mis ik persoonlijk.

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial. Hij helpt organisaties met het begrijpen van social media en de gedragsveranderingen die dit met zich meebrengt op het gebied van de arbeidsmarkt. Organisaties huren hem in voor het verzorgen van inspirerende lezingen over de toekomst van de arbeidsmarkt, trainingen over het gebruik van social media voor recruitment of het opzetten van een recruitmentsite. Hij is tevens co-auteur van Personal Brand.nl en auteur van Werken Nieuwe Stijl. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


1.278 views | Reageer (0 reacties)

vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriën