Een campagne uit Duitsland dit keer (in het Engels) van januari van dit jaar. Een leuke manier om via Social Network Advertising (daar kan je zoveel meer dan plat adverteren) talenten te werven. De video geeft het perfect weer, in Facebook kan je, net als in Hyves, mensen ‘taggen’ op een foto. In Facebook gebeurt dat heel veel (meer dan in Hyves heb ik het gevoel). Stel je ziet ineens een post: je bent getagged op een foto. Wat doe je? Precies, je gaat kijken. En dan zie je… een business card met je naam erop (het is immers een social network waarop je sociaal kan adverteren). De resultaten staan ook in de video: 42 sollicitanten, 6 hires. En dat terwijl je moest bellen, wat natuurlijk beter kan als je in een sociaal netwerk adverteert…

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial. Hij helpt organisaties met het begrijpen van social media en de gedragsveranderingen die dit met zich meebrengt op het gebied van de arbeidsmarkt. Organisaties huren hem in voor het verzorgen van inspirerende lezingen over de toekomst van de arbeidsmarkt, trainingen over het gebruik van social media voor recruitment of het opzetten van een recruitmentsite. Hij is tevens co-auteur van Personal Brand.nl en auteur van Werken Nieuwe Stijl. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


1.020 views | Reageer (0 reacties)

vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriƫn