facebook01Gisteren werd een in de nieuwe media belangrijke overname bekendgemaakt. Facebook koopt Friendfeed voor naar verluid zo’n 50 miljoen dollar. Met Friendfeed zouden ze als sociaal netwerk de aanval op Twitter kunnen inzetten, aldus sommigen. Alle mogelijkheden en speculaties laat ik in dit geval echter aan anderen over, het meest interessante van deze overname is voor mij één van de key redenen die heel veel blogs opvoeren: men neemt het ‘all star team’ van Friendfeed ook over. En het feit dat gerenommeerde blogs als Techcrunch en Mashable stellen dat het team één van de kern redenen is voor de overname is toch wel opvallend.

Zoals Mashable zegt:

Brett Taylor, Jim Norris, Paul Buchheit, Sanjeev Singh, Ana Yang, Kevin Fox, Tudor Bosman, and Gary Burd all have roots at Google, and they managed to do something Google can’t compete with yet: build a way to keep pace with the real-time web.

Of de eerste reactie van TechCrunch:

But the biggest win here for Facebook is the FriendFeed team, which includes an all-star cast of ex-Googlers. Perhaps best known of these is Paul Buchheit, who is responsible for creating Gmail, pioneering some of Google’s early (and incredibly lucrative) advertising products, and coining Google’s “Don’t be evil” motto. Other ex-Googler co-founders include Bret Taylor, Jim Norris, and Sanjeev Singh.

Het is een sterrenteam dat bij Google zat en voor zichzelf begon. Een team met briljante mensen die briljante zaken hebben gedaan bij Google en nu bij Friendfeed. En onderdeel, heel nadrukkelijk gecommuniceerd, van de deal is een overname van het team.

Bijna 50 miljoen betalen (waarvan 35 miljoen in aandelen) voor functionaliteiten die redelijk eenvoudig te kopiëren zijn (zoals Facebook de laatste maanden regelmatig liet zien) en een top team. Het is niet de eerste keer dat het gebeurt natuurlijk, maar het geeft wel aan hoe belangrijk die unieke talenten zijn geworden. Belangrijk genoeg om hele bedrijven voor over te nemen.

The war for talent is over: talent has won.

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial. Hij helpt organisaties met het begrijpen van social media en de gedragsveranderingen die dit met zich meebrengt op het gebied van de arbeidsmarkt. Organisaties huren hem in voor het verzorgen van inspirerende lezingen over de toekomst van de arbeidsmarkt, trainingen over het gebruik van social media voor recruitment of het opzetten van een recruitmentsite. Hij is tevens co-auteur van Personal Brand.nl en auteur van Werken Nieuwe Stijl. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


331 views | Reageer (4 reacties)
  • Rob van Elburg

    The Walstreet journal maakt er vooral een financieel verhaal van: “Facebook paid nearly $50 million for the company, in a combination cash and stock offer, according to people familiar with the matter. The company paid roughly $15 million in cash, with the rest in Facebook stock that vests over several years and would be worth roughly $32.5 million based on the $6.5 billion common valuation an investor recently placed …

    Op slahsdot trouwens een aantal wel heel aardige (en grappige) reacties.

  • Rob van Elburg

    The Walstreet journal maakt er vooral een financieel verhaal van: “Facebook paid nearly $50 million for the company, in a combination cash and stock offer, according to people familiar with the matter. The company paid roughly $15 million in cash, with the rest in Facebook stock that vests over several years and would be worth roughly $32.5 million based on the $6.5 billion common valuation an investor recently placed …

    Op slahsdot trouwens een aantal wel heel aardige (en grappige) reacties.

  • 50 miljoen is een koopje voor een heel team, als je het vergelijkt met voetbal.

  • 50 miljoen is een koopje voor een heel team, als je het vergelijkt met voetbal.


vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriën