logo-dwIedereen praat er over. We weten dat het nu even lastig is, maar we kunnen eigenlijk niet stoppen met werven. Ondanks dat we niemand nodig hebben. Immers, over een half jaar of een jaar trekt het weer aan en met de vergrijzing voor de deur zal het een probleem worden mensen te vinden. Eigenlijk is dit het moment om te investeren in zaken die op de lange termijn rendabel zijn, zoals bijvoorbeeld een goede corporate recruitmentsite. Daarom gaat Digitaal-Werven, het onderzoek naar de beste digitale sollicitatie-ervaring in 2009 gewoon door. Wie wordt de opvolger van TenneT en Reed Business?

Zoals altijd is deelaname aan het onderzoek gratis. We zoeken immers de beste digitale sollicitatie-ervaring en dan moet je elk bedrijf een eerlijke kans geven. Aanmelden kost dus niets. Een basisrapportage met verbeterpunten kost wel iets, namelijk 399 euro. Maar dit heeft verder geen enkele invloed op eventuele nominaties.

De structuur van Digitaal-Werven is dit jaar iets aangepast. Natuurlijk is de vragenlijst een levend geheel die elk jaar aan de tijd wordt veranderd, maar dit jaar is ook de jury beoordeling aangepast. Een deels nieuwe jury met in ieder geval een nieuw insteek. Elk jurylid zal de genomineerden beoordelen op zijn of haar specialiteit en vanuit die optiek een winnaar kiezen. Er is dus geen streven naar unanimiteit, waar de jury natuurlijk wel hun eigen voorkeur (specialiteit) liet doorschemeren. De jury zal kijken naar hun eigen specialiteit en welke site op dat gebied het beste scoort.

Aanmelden van uw site kan vanaf vandaag, kosteloos, via de site van Digitaal-Werven.

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial. Hij helpt organisaties met het begrijpen van social media en de gedragsveranderingen die dit met zich meebrengt op het gebied van de arbeidsmarkt. Organisaties huren hem in voor het verzorgen van inspirerende lezingen over de toekomst van de arbeidsmarkt, trainingen over het gebruik van social media voor recruitment of het opzetten van een recruitmentsite. Hij is tevens co-auteur van Personal Brand.nl en auteur van Werken Nieuwe Stijl. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


523 views | Reageer (0 reacties)

vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriƫn