Half april schreef ik hier al over de nieuwe Rhinofly recruitment video: met kabouters valt niet te werken. Inhoudelijk had ik toen wat kritiek en ik heb ook in de wandelgangen opgevangen dat men er niet heel enthousiast over was. Maar ik moet mijn woorden inslikken, want het resultaat mag er wezen: Binnen 3 weken waren er alleen al op de functies van accountmanager en projectmanager meer dan 25 kwalitatief goede reacties gekomen, uitsluitend via social media. Bovendien verspreidde deze video zich razendsnel via de blogosfeer, twitter en diverse videowebsites. En de functies zijn vervuld. Eén functie staat nu nog open, dus er is een nieuwe kabouter video gemaakt, voortbordurend op het thema.

Zelf ben ik een groot fan van langere termijn concepten rondom een bedrijf. Rhinofly had me al aangegeven het kabouter thema op verschillende manieren te gaan uitbreiden voor hun eigen employer branding en ik moet zeggen dat ik benieuwd ben naar alle andere acties.

Een filmpje specifiek voor één functie, het komt niet vaak voor, maar is zeker geen slecht idee. Of het een type filmpje is wat de gewenste doelgroep aanspreekt durf ik geen enkele uitspraak over te doen, Coldfusion developers ken ik niet heel erg goed.

Natuurlijk blijf ik erbij dat het concept niet zo geweldig is als het eerste, de lekkere wijven van Rhinofly. Jammer dat ze op dat concept niet zijn verder gegaan. Maar als het werkt, werkt het. Ik hoop dat Rhinofly op tijd weet wanneer het tijd is de laatste kabouter er uit te schoppen, want één ding waar je met een concept strategie natuurlijk last van kan krijgen is dat je het té lang uitmelkt.

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial. Hij helpt organisaties met het begrijpen van social media en de gedragsveranderingen die dit met zich meebrengt op het gebied van de arbeidsmarkt. Organisaties huren hem in voor het verzorgen van inspirerende lezingen over de toekomst van de arbeidsmarkt, trainingen over het gebruik van social media voor recruitment of het opzetten van een recruitmentsite. Hij is tevens co-auteur van Personal Brand.nl en auteur van Werken Nieuwe Stijl. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


418 views | Reageer (2 reacties)
  • Dank voor je lovende woorden en feedback Bas! 🙂 We zijn er zelf ook weer enorm trots op en hopen op deze manier een goede kandidaat te bereiken voor de vacature.

  • Dank voor je lovende woorden en feedback Bas! 🙂 We zijn er zelf ook weer enorm trots op en hopen op deze manier een goede kandidaat te bereiken voor de vacature.


vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriën