map_of_the_worldThe best job in the world hebben we al gehad, een fantastische manier om een gebied op de kaart te zetten. Voor een vorstelijk salaris van 10.000 dollar per maand lekker op het strand liggen en daar over bloggen.

Dat kunnen wij ook, moet Sonoma County, een wijngebied in California, gedacht hebben. Of eigenlijk specifiek één wijboer van dit wijngebied. Want die biedt toch wel a really good job aan.

Marc Drees schreef hier op Recruitmentmatters al een mooie review van. Het is een geweldige baan, net als the best job in the world voor 6 maanden tegen 10.000 dollar per maand. Je taken zijn o.a. het proeven van wijn, het mee bedenken van nieuwe wijn speciaal om je baan te herinneren en natuurlijk hier over te bloggen, video-bloggen, twitteren en zo voort.

Naast het invullen van een sollicitatie moet je ook een video van 1 minuut of minder maken waarin je duidelijk maakt waarom jij die baan zou moeten krijgen. Er zijn inmiddels bijna 400 sollicitanten en het interessante is dat men hier, in tegenstelling tot the best job in the world, ook gebruik maakt van de wisdom of the crowds. Of misschien meer de populariteit van de persoon in kwestie. Je kan namelijk stemmen op kandidaten. Er zijn een aantal video’s met al meer dan 1.000 stemmen, dus dat loopt zeer behoorlijk.

Toch heeft deze actie niet 10% gekregen van ‘the best job in the world’ en ook de video op youtube heeft pas 13.000 views. Bijzonder laag natuurlijk voor zo’n baan in vergelijking met de Aussies. Hoewel de actie de moeite waard lijkt, is het weer duidelijk dat ‘de eerste zijn’ loont met creatieve acties.

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial. Hij helpt organisaties met het begrijpen van social media en de gedragsveranderingen die dit met zich meebrengt op het gebied van de arbeidsmarkt. Organisaties huren hem in voor het verzorgen van inspirerende lezingen over de toekomst van de arbeidsmarkt, trainingen over het gebruik van social media voor recruitment of het opzetten van een recruitmentsite. Hij is tevens co-auteur van Personal Brand.nl en auteur van Werken Nieuwe Stijl. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


527 views | Reageer (2 reacties)

vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriën