tank11Een verder grappig stukje over het feit dat onze krijgsmacht nog steeds veel mensen zoekt en meer uitstroom heeft dan instroom eindigd met een in mijn optiek zeer interessant zinnetje: In 2008 bedroegen de bruto mediabestedingen voor de Landmacht 15,3 miljoen euro, voor de Luchtmacht 9,3 miljoen euro en voor de Marine 12,5 miljoen euro.

Alle creativiteit en leuke campagnes ten spijt denk ik dat je voor dat geld toch echt meer resultaat zou moeten kunnen bereiken! (let op, dit is bruto media bestedingen, netto is niet bekend en dit is dus exclusief creatie budget)

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial. Hij helpt organisaties met het begrijpen van social media en de gedragsveranderingen die dit met zich meebrengt op het gebied van de arbeidsmarkt. Organisaties huren hem in voor het verzorgen van inspirerende lezingen over de toekomst van de arbeidsmarkt, trainingen over het gebruik van social media voor recruitment of het opzetten van een recruitmentsite. Hij is tevens co-auteur van Personal Brand.nl en auteur van Werken Nieuwe Stijl. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


432 views | Reageer (8 reacties)
  • @Bas
    Hoeveel mensen hebben ze daarvoor aangenomen?
    Wat is jouw schatting dat het netto en creatie budget is?
    Dan kunnen we tot een cost per hire komen.

  • @Bas
    Hoeveel mensen hebben ze daarvoor aangenomen?
    Wat is jouw schatting dat het netto en creatie budget is?
    Dan kunnen we tot een cost per hire komen.

  • @Gijs: geen idee m.b.t. netto en creatie. Je kan netto makkelijk op TV naar het schijnt 70% korting bedingen, of de krijgsmacht dat doet, geen idee. En ik weet niet hoeveel van de besteding TV is, hoeveel papier, etc. Scheelt nogal.

    Creatie budget heb ik werkelijk geen flauw idee van.

  • @Gijs: geen idee m.b.t. netto en creatie. Je kan netto makkelijk op TV naar het schijnt 70% korting bedingen, of de krijgsmacht dat doet, geen idee. En ik weet niet hoeveel van de besteding TV is, hoeveel papier, etc. Scheelt nogal.

    Creatie budget heb ik werkelijk geen flauw idee van.

  • Radboud van Hal

    Tja, zo kun je natuurlijk alle marketingbudgetten ter discussie stellen.

    KPN geeft geld uit om nieuwe klanten binnen te halen….maar groeien waarschijnlijk netto niet of nauwelijks.

  • Radboud van Hal

    Tja, zo kun je natuurlijk alle marketingbudgetten ter discussie stellen.

    KPN geeft geld uit om nieuwe klanten binnen te halen….maar groeien waarschijnlijk netto niet of nauwelijks.

  • @ Radboud; dat is een lastige vergelijking. KPN wil klanten behouden en upsellen qua nieuwe producten en diensten. En een extra voicemail bestellen is nogal wat anders dan 3 jaar op een marineschip zitten.

    Laat onverlet dat het verschrikkelijk veel geld is. Ook nog steeds vreemd dat de 3 uniforme diensten geen overkoepelende branding voeren zoals ‘Werken bij het Rijk’ In Denemarken bijvoorbeeld, voert men campagne onder de vlag: ‘Wordt Officier’ ongeacht bij welke dienst.

  • @ Radboud; dat is een lastige vergelijking. KPN wil klanten behouden en upsellen qua nieuwe producten en diensten. En een extra voicemail bestellen is nogal wat anders dan 3 jaar op een marineschip zitten.

    Laat onverlet dat het verschrikkelijk veel geld is. Ook nog steeds vreemd dat de 3 uniforme diensten geen overkoepelende branding voeren zoals ‘Werken bij het Rijk’ In Denemarken bijvoorbeeld, voert men campagne onder de vlag: ‘Wordt Officier’ ongeacht bij welke dienst.


vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriƫn