Op de CSN conferentie had ik het geluk om de Zwitserse Amerikaan Urs Gasser voor de camera te mogen interviewen. Hij is professor aan Harvard en doet onderzoek naar de zogenaamde Digital Natives. Hij onderzoekt vooral de vraag hoe bedrijven moeten omgaan met deze jongeren als ze voor hen komen werken.

Urs Gasser maakt zich deels zorgen over het gebrek aan gevoel voor privacy die jongeren online hebben. Hij stelt dat het opleggen van policies over het gebruik van social media niet zullen werken, maar dat ze in goede gesprekken zonder meer zullen begrijpen dat bepaalde informatie niet naar buiten mag.

Wel denkt hij dat bedrijven niet enkel moeten denken in gevaren, maar ook in kansen die meer openheid met zich mee brengt.

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial. Hij helpt organisaties met het begrijpen van social media en de gedragsveranderingen die dit met zich meebrengt op het gebied van de arbeidsmarkt. Organisaties huren hem in voor het verzorgen van inspirerende lezingen over de toekomst van de arbeidsmarkt, trainingen over het gebruik van social media voor recruitment of het opzetten van een recruitmentsite. Hij is tevens co-auteur van Personal Brand.nl en auteur van Werken Nieuwe Stijl. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


509 views | Reageer (0 reacties)

vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriƫn