connectedIn deze erg vermakelijke post van Steve Woodruff maakt een prachtig punt dat ik al jaren probeer te maken. Social networking gaat niet om zoveel mogelijk connecties vergaren. Je bent niet de populairste persoon als je de meeste handtekeningen in je jaarboek hebt gekregen. Het gaat er niet om dat je zoveel mogelijk volgers op Twitter hebt. Dan ben je niet genetwerkt, dan heb je een abonnement. En abonnementen nemen is makkelijk, netwerken kost tijd, energie en effort. En de pay off voor deze echte netwerken is veel groter dan de mensen met veel onbekende linkjes.Voor de linkjes of volgers verzamelaars heeft Steve dan ook de volgende News Flash: You’re not networked. You’re subscribed.

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial en expert op het gebied van technologie en werk. Hij schreef o.a. de boeken '10 banen die verdwijnen & 10 banen die verschijnen", "de maatschappelijke impact van de zelfrijdende auto" en "(R)evolutie van werk". Hij schrijft over recruitment in de brede zin van het woord en hoe dit beter kan door technologie slim in te zetten. Hij adviseert hier bedrijven over en geeft over dit onderwerp ook regelmatig inspirerende lezingen. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


292 views | Reageer (0 reacties)

vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08