Martijn Planken is ‘generatie trendwatcher’ en sinds kort ook blogger op dit blog. Afgelopen week sprak ik hem en besloten we ook heel even een video interview (van 5 minuten) te doen over de generaties en vooral de nieuwe generatie die nu op de arbeidsmarkt komt.

Martijn stelt dat de nieuwe generatie juist graag duidelijkheid wil, geen gedoogbeleid meer, maar duidelijke regels en daar moet je je aan houden. Dan heb je ook regels waar je tegen aan kan schoppen of je aan kan houden, maar geen vrijheid blijheid meer.

Tevens is dit natuurlijk de eerste echte digitale generatie. Hun fysieke en digitale levens lopen volledig in elkaar over en dat is iets dat een grote impact gaat hebben, ook op organisaties.

Life time employment zal er niet snel meer komen, hoewel ze wel heel loyaal zijn als je hun doelen (zelfonplooiing) kan koppelen aan je bedrijfsdoelen. Life time loyalty is wel een optie, waarbij ze dus wel loyaal blijven als je goed voor ze zorgt en goed afscheid neemt. Een goed alumni beleid is daarbij dus iets dat steeds belangrijker zal gaan worden.

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial. Hij helpt organisaties met het begrijpen van social media en de gedragsveranderingen die dit met zich meebrengt op het gebied van de arbeidsmarkt. Organisaties huren hem in voor het verzorgen van inspirerende lezingen over de toekomst van de arbeidsmarkt, trainingen over het gebruik van social media voor recruitment of het opzetten van een recruitmentsite. Hij is tevens co-auteur van Personal Brand.nl en auteur van Werken Nieuwe Stijl. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


710 views | Reageer (1 reacties)

vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriƫn