Ontvang je bezoekers goed

Door Bas van de Haterd op 16-04-2009 08:05.

Soms kom je zomaar iets tegen, onverwacht, bijzonder, waar je meteen ook de recruitment toepassing van ziet. Iets waar ik zoals (hopelijk bekend) groot voorstander van ben is analytics. Zorg dat je weet waar je bezoekers vandaan komen. Maar daar kan je een stap verder mee gaan, bewijst een ander blog waar ik voor schrijf: marketingfacts. Zie de onderstaande screenshot.

m

Ze zien dat ik dit keer toevallig via Google binnen kwam en proberen me meteen te binden door me, niet intrusive (onder dit stukje tekst stond namelijk het artikel dat ik zocht), de RSS feed of e-mail nieuwsbrief aan te bieden.

De recruitment toepassingen? Voor je eigen recruitmentsite kan het heel erg van belang zijn hoe iemand binnenkomt. Als je bijvoorbeeld ziet dat bezoekers vanaf site X een heel hoog ‘weigeringspercentage’ hebben, dus op de eerste pagina je site weer verlaten, kan je misschien voor hen iets anders doen. Een trigger bedenken waarom ze wel blijven.

Ook kan je bezoekers via Google, die op één vacature komen, bijvoorbeeld de andere gerelateerde vacatures direct aanbieden, onder die vacature. Of proberen zoals bij Marketinfacts aan klantenbinding te doen door een vacature alert.

De mogelijkheden zijn legio. Het begint met goed inzicht in het gedrag van bezoekers en vooral hoe dat zich verhoud tussen verschillende bronnen. Hebben Monsterboard bezoekers een ander gedragspatroon dan Totaljobs bezoekers? Welke heb je het meeste aan? Probeer dan die andere ook zo te sturen.

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial. Hij helpt organisaties met het begrijpen van social media en de gedragsveranderingen die dit met zich meebrengt op het gebied van de arbeidsmarkt. Organisaties huren hem in voor het verzorgen van inspirerende lezingen over de toekomst van de arbeidsmarkt, trainingen over het gebruik van social media voor recruitment of het opzetten van een recruitmentsite. Hij is tevens co-auteur van Personal Brand.nl en auteur van Werken Nieuwe Stijl. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


367 views | Reageer (0 reacties)

vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriën