verhagenHoe zet je een sterk personal brand in voor werving? Ik denk dat het ministerie van Buitelandse zaken een fantastische actie heeft die aan alle kanten hout snijd. Van 11 t/m 14 mei gaat Verhagen op reis naar het midden oosten en jonge professional kunnen mee.

Voor de jonge professionals een fantastische ervaring natuurlijk en een geweldige CV bouwer, nog de netwerk kansen daargelaten. Eén van de eisen is dat men de ervaring deelt op verschillende publieke fora, wat voor die jongeren natuurlijk nog meer kansen geeft om hun netwerk en personal brand uit te bouwen, maar voor het ministerie natuurlijk veel publiciteit geeft. En op die manier ook weer een positieve uitwerking heeft op het arbeidsmarkt imago. Het valt onder PR en voorlichting, maar ik ben benieuwd of als ze zo’n talent zien ze hem of haar ook een baan aan zullen bieden. Ik acht het niet onmogelijk. Al met al een slimme actie, waarvan ik denk dat grote bedrijven nog wat kunnen leren.

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial en expert op het gebied van technologie en werk. Hij schreef o.a. de boeken '10 banen die verdwijnen & 10 banen die verschijnen", "de maatschappelijke impact van de zelfrijdende auto" en "(R)evolutie van werk". Hij schrijft over recruitment in de brede zin van het woord en hoe dit beter kan door technologie slim in te zetten. Hij adviseert hier bedrijven over en geeft over dit onderwerp ook regelmatig inspirerende lezingen. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


436 views | Reageer (0 reacties)

vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriën