frankgrassTele2 zet een heel oud middel in op een manier die ik nog niet vaak gezien heb. De webcam, inmiddels toch al heel wat jaren oud, om contact te hebben met bijvoorbeeld de CEO over een vacature. En daar zit nu dus de crux van het verhaal: je kan direct met de CEO praten. HRlog vindt het niet heel boeiend, aangezien je op Twitter meteen met onze minister van buitelandse zaken contact kan hebben.

Toch denk ik dat het een hele leuke en laagdrempelige manier is om betrokkenheid van de top met je wervingsproces weer te geven.

Hoe gaat het nu in zijn werk? Tele2 heeft een aantal vacatures en organiseert daarvoor webcam chat sessies. Via deze site meld je je aan en kan je skypen met Tele2. Deze medewerker vervindt je door met de betreffende persoon als het jouw tijd is. Er is gedurende de week een aantal sessies gepland waarop verschillende mensen beschikbaar zijn. Gesprekken duren tussen de 5 en 10 minuten zodat zoveel mogelijk mensen aan bod kunnen komen en tele2 beloofd dat als het een daverend succes is en niet iedereen aan bod kan komen, ze een oplossing bieden.

Een webcam hebben is overigens niet verplicht, hoewel veel Nederlanders er één hebben is dat nog lang niet iedereen. Je kan ook ‘gewoon’ Skypen met de desbetreffende persoon. Ook heeft Tele2 regels opgesteld, vooraf en duidelijk gecommuniceerd. Dat is ook helder, kan geen discussie over zijn dus. Hierin staat o.a.

  • Elke vorm van grof taalgebruik, discriminatie, belediging of andere verbale agressie is niet toegestaan.
  • Ook het onnodig gebruik van hoofdletters en het plaatsen van nutteloze teksten of tekens is niet toegestaan.
  • Bij opzettelijke of herhaaldelijke overtreding van deze regels wordt de conversatie per direct beëindigd.

Al met al een leuke actie. Ik vraag me af wanneer meer organisaties hun top management door middel van nieuwe technologie gaan inzetten voor werving. Ik wacht al een jaar op de eerste CEO die als hologram op een beurs verschijnt bijvoorbeeld.

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial. Hij helpt organisaties met het begrijpen van social media en de gedragsveranderingen die dit met zich meebrengt op het gebied van de arbeidsmarkt. Organisaties huren hem in voor het verzorgen van inspirerende lezingen over de toekomst van de arbeidsmarkt, trainingen over het gebruik van social media voor recruitment of het opzetten van een recruitmentsite. Hij is tevens co-auteur van Personal Brand.nl en auteur van Werken Nieuwe Stijl. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


585 views | Reageer (3 reacties)
  • “HRlog vindt het niet heel boeiend, aangezien je op Twitter meteen met onze minister van buitelandse zaken contact kan hebben.

    Toch denk ik dat het een hele leuke en laagdrempelige manier is om betrokkenheid van de top met je wervingsproces weer te geven.”

    Ik wil dat wel even in de juiste context plaatsen. De communicatie van Tele2 komt op mij over dat het een eer moet zijn (het wauw-gevoel) dat ik met de CEO van Tele2 kan communiceren. In deze tijd vind ik dat geen ‘eer’ omdat ik bijvoorbeeld kan Twitteren met Maxime. Ik vraag mij dus af of ze dat gevoel kunnen bereiken en het een daverend succes wordt.

    Ik vind het wel leuk dat ze de laagdrempelige manier bieden, maar zou het pas dat wauw-gevoel hebben als dat niet een actie is, maar ze gewoon voor laagdrempelige en moderne communicatiemogelijkheden zorgen 🙂

  • “HRlog vindt het niet heel boeiend, aangezien je op Twitter meteen met onze minister van buitelandse zaken contact kan hebben.

    Toch denk ik dat het een hele leuke en laagdrempelige manier is om betrokkenheid van de top met je wervingsproces weer te geven.”

    Ik wil dat wel even in de juiste context plaatsen. De communicatie van Tele2 komt op mij over dat het een eer moet zijn (het wauw-gevoel) dat ik met de CEO van Tele2 kan communiceren. In deze tijd vind ik dat geen ‘eer’ omdat ik bijvoorbeeld kan Twitteren met Maxime. Ik vraag mij dus af of ze dat gevoel kunnen bereiken en het een daverend succes wordt.

    Ik vind het wel leuk dat ze de laagdrempelige manier bieden, maar zou het pas dat wauw-gevoel hebben als dat niet een actie is, maar ze gewoon voor laagdrempelige en moderne communicatiemogelijkheden zorgen 🙂

  • Pingback: Creatieve acties in het eerste kwartaal | RecTec()


vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriën