speld_in_hooibergVia marketingfacts vernam ik dat uitzendorganisatie LUBA via Search Engine Bureau Maxlead vandaag de Search Engine Award heeft gewonnen bij het congres: Spel in de hooiberg. Zonder verder in te gaan op de details (die zijn te lezen op marketingfacts) vind ik dit goed nieuws voor de recruitmentbranche. Immers loopt recruitment vaak ver achter op marketing, gemiddeld 2 tot 3 jaar heb ik gemerkt in mijn Media Plaza tijd. Het winnen van gewone prijzen (dus niet specifiek voor de branche bedachte prijzen) vind ik dan altijd ook een eer voor de sector en een teken dat we goed bezig zijn. Luba en Maxlead: gefeliciteerd!

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial en expert op het gebied van technologie en werk. Hij schreef o.a. de boeken '10 banen die verdwijnen & 10 banen die verschijnen", "de maatschappelijke impact van de zelfrijdende auto" en "(R)evolutie van werk". Hij schrijft over recruitment in de brede zin van het woord en hoe dit beter kan door technologie slim in te zetten. Hij adviseert hier bedrijven over en geeft over dit onderwerp ook regelmatig inspirerende lezingen. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


527 views | Reageer (4 reacties)
  • Hoi Bas, dank je voor je opvatting – ik ben het er volmondig mee eens. Commerciële online recruitment is wat mij betreft net zozeer e-commerce als het verkopen van wasmachines of vakantiereizen, alleen wat complexer wellicht. Deze prijs beschouw ik daarom mede als een signaal van toenemende innovatie in de bedrijfstak. Waar ik trouwens met name mee ingenomen was, was de overweging van de jury over de internetmarketing die volledig geïntegreerd is in de Luba-organisatie. Een terechte veer in de hoed voor al mijn collega´s die zich dagelijks bewust zijn van het belang van hun online aanwezigheid.

  • Hoi Bas, dank je voor je opvatting – ik ben het er volmondig mee eens. Commerciële online recruitment is wat mij betreft net zozeer e-commerce als het verkopen van wasmachines of vakantiereizen, alleen wat complexer wellicht. Deze prijs beschouw ik daarom mede als een signaal van toenemende innovatie in de bedrijfstak. Waar ik trouwens met name mee ingenomen was, was de overweging van de jury over de internetmarketing die volledig geïntegreerd is in de Luba-organisatie. Een terechte veer in de hoed voor al mijn collega´s die zich dagelijks bewust zijn van het belang van hun online aanwezigheid.

  • Kaj, ik denk dat het zeker complexer is dan gewone e-commerce. Namelijk twee dingen maken het lastig.

    1) je zoekt niet zoveel mogelijk mensen (klanten), dus je moet niet optimaliseren voor maximale conversie. Je zoekt de juiste mensen.

    2) in tegenstelling tot het verkopen van producten heeft het bedrijf ook heel veel last van een miskoop. Veel meer dan bij het verkopen van een product. Immers zijn de kosten voor een snelle vertrekker heel hoog, de kosten voor een retourzending (als dat al mag en gedaan wordt) zijn relatief laag. Je moet dus wel heel erg van binnenuit communiceren en je niet alles aantrekken wat mensen willen horen!

  • Kaj, ik denk dat het zeker complexer is dan gewone e-commerce. Namelijk twee dingen maken het lastig.

    1) je zoekt niet zoveel mogelijk mensen (klanten), dus je moet niet optimaliseren voor maximale conversie. Je zoekt de juiste mensen.

    2) in tegenstelling tot het verkopen van producten heeft het bedrijf ook heel veel last van een miskoop. Veel meer dan bij het verkopen van een product. Immers zijn de kosten voor een snelle vertrekker heel hoog, de kosten voor een retourzending (als dat al mag en gedaan wordt) zijn relatief laag. Je moet dus wel heel erg van binnenuit communiceren en je niet alles aantrekken wat mensen willen horen!


vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriën