logo-succesvol-wervenOp succesvol werven via het internet wonnen vandaag www.werkenbijdebrauw.nl de gouden cursor van de jury en www.werkenbijreedbusiness.nl de publieksprijs. Opvallend is dat Reed Business sinds het winnen van Digitaal-Werven in 2007 niet echt meer is aangepast, in 2008 niet genomineerd was en nu dus wel en de publieksprijs wint. De Brauw pakte bij Digitaal-Werven in 2007 de eervolle vermelding, heel kort achter Reed Business. De Brauw is inmiddels weer sterk verbeterd en is een zeer mooie, goede site. Dit jaar niet genomineerd voor Digitaal-Werven, maar dat neemt niet weg dat het niet een hele goede website is. Je moet wel van video en flash houden, want daarvan is de site doorspekt. Interessant aan De Brauw is dat men wel veel keuze mogelijkheden biedt. Hoewel ze een zeer matig sollicitatieformulier hebben, dat te lang is, geen enkele lay out heeft en niet eens op hun eigen server draait (niet eens die illusie geeft, de url begint met connexys), geven ze toch de mogelijkheid op een functie ook gewoon te mailen. Overal staan ook namen, telefoonnummers en e-mail adressen, wat zeer positief is.

Ook prachtig vind ik het stukje clienten en oud medewerkers aan het woord en inmiddels heeft met ook een ‘update service’ via e-mail.

Ja, De Brauw is zeker sinds Digitaal-Werven 2007 vooruit gegaan, maar het vele gebruik van video en flash vind ik mooi, maar niet altijd even praktisch. Nu is er nog steeds geen ideale recruitmentsite, laten we daar eerlijk over zijn. Tennet heeft een site die erg goed in elkaar zit, maar niet echt heel mooi is. Macaw biedt een geweldige ervaring, maar designers vinden het verschrikkelijk. GTI ben ik persoonlijk ook erg over te spreken, maar ook daar is kritiek op te hebben. Vodafone heeft een aantal prachtige delen, maar te ver weg gestopt. Wat wel opvalt is dat Reed Business met een site waar anderhalf jaar niets aan gedaan is toch de publieksprijs wint. Ja, het is een goede site, maar staat de rest van de wereld nu zo stil? Ik hoop dat we dit jaar nog een paar mooie nieuwe sites gaan maken, ik zou er maar wat graag bij een paar het projectmanagement van doen.

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial. Hij helpt organisaties met het begrijpen van social media en de gedragsveranderingen die dit met zich meebrengt op het gebied van de arbeidsmarkt. Organisaties huren hem in voor het verzorgen van inspirerende lezingen over de toekomst van de arbeidsmarkt, trainingen over het gebruik van social media voor recruitment of het opzetten van een recruitmentsite. Hij is tevens co-auteur van Personal Brand.nl en auteur van Werken Nieuwe Stijl. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


506 views | Reageer (6 reacties)
  • Het is overigens het vermelden waard dat Reed een gigantische button op haar site had staan die op riep te stemmen op de publieksprijs! Die campagne heeft duidelijk het gewenste effect gesorteerd.

  • Het is overigens het vermelden waard dat Reed een gigantische button op haar site had staan die op riep te stemmen op de publieksprijs! Die campagne heeft duidelijk het gewenste effect gesorteerd.

  • @Thomas,

    Bij Het Rijk en Bol.com heb ik de banners ook gezien. Misschien goed om te vermelden dat we met zorg de excessen uit het stem gedrag eruit hebben gehaald, zowel aan de boven als onderkant. In alle berekeningen (en ik heb er meerdere gemaakt) won Reed Business significant.

  • @Thomas,

    Bij Het Rijk en Bol.com heb ik de banners ook gezien. Misschien goed om te vermelden dat we met zorg de excessen uit het stem gedrag eruit hebben gehaald, zowel aan de boven als onderkant. In alle berekeningen (en ik heb er meerdere gemaakt) won Reed Business significant.

  • Voor mij is het niet zo van belang eigenlijk of iemand banners plaatst of niet om stemmen te winnen. Zolang ze niet zoals bij de computable awards eigen medewerkers 1000 keer laten stemmen is er dan toch niet zo veel aan de hand?

  • Voor mij is het niet zo van belang eigenlijk of iemand banners plaatst of niet om stemmen te winnen. Zolang ze niet zoals bij de computable awards eigen medewerkers 1000 keer laten stemmen is er dan toch niet zo veel aan de hand?


vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriƫn