Vrouwen werven

Door Bas van de Haterd op 11-03-2009 08:28.

tanja-in-gesprek-492x737Vaak hoor je dat bedrijven wel meer vrouwen zouden willen werven, zoals de politie bijvoorbeeld. Maar dat lukt vaak niet. Wat men dan regelmatig vergeet is dat je om vrouwen te werven niet enkel moet adverteren in ‘vrouwelijke’ bladen of ‘vrouwelijke’ websites, maar ook de advertenties moet aanpassen. Sanoma heeft hier weer onderzoek naar gedaan en komt tot de conclusie dat veel van de theorie nog niet goed wordt toegepast, maar de theorie ook niet altijd klopt. Hoewel het onderzoek niet heel uitputtend nog is, staat één ding vast. Als je vrouwen wilt werven zal je kleurstelling van de advertentie in ieder geval anders moeten zijn dan bij mannen.

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial. Hij helpt organisaties met het begrijpen van social media en de gedragsveranderingen die dit met zich meebrengt op het gebied van de arbeidsmarkt. Organisaties huren hem in voor het verzorgen van inspirerende lezingen over de toekomst van de arbeidsmarkt, trainingen over het gebruik van social media voor recruitment of het opzetten van een recruitmentsite. Hij is tevens co-auteur van Personal Brand.nl en auteur van Werken Nieuwe Stijl. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


401 views | Reageer (2 reacties)
  • Paars is het nieuwe blauw, toch?!

  • Paars is het nieuwe blauw, toch?!


vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriën