Oprichten RecTec

Door Bas van de Haterd op 01-03-2009 10:24.

blogosphereOp Marketingfacts heb ik een artikel geschreven over het starten van een groepsblog. Dit is geschreven vanuit de vraagstelling waarom organisaties dat zouden moeten willen, en niet bijvoorbeeld een corporate blog.

Omdat ik dit artikel heb geschreven aan de hand van de overwegingen om RecTec op te zetten vind ik het wel zo netjes om ook de lezers van RecTec, die daarin interesse hebben, deze overwegingen mee te geven. Waarom de switch van Recruitmentmatters naar RecTec, wat waren de achtergronden?

De eerste reden om Recruitmentmatters te verlaten was het imago van Recruitmentmatters. Daarbij doel ik dan vooral op het feit dat het ‘recruitment’ was. Regelmatig hoorde ik dat men mij vooral zag als recruitment en niet als arbeidsmarktcommunicatie, terwijl mijn persoonlijke interesse en veel van mijn werkzaamheden in de arbeidsmarktcommunicatie liggen. Mijn stukken over arbeidsmarktcommunicatie, zoals evaluaties van campagnes, sneeuwden vaak onder tussen de vele recruitment gerelateerde artikelen. Ook zag je aan het aantal views dat ze minder bekeken werden en dus niet goed uit de verf kwamen.

De tweede reden van het oprichten van RecTec, en minstens net zo belangrijk als de eerste, is dat ik tegenwoordig geloof  in moderatie. Hoewel ik een jaar geleden nog niet kon indenken dat ik deze switch in geloof zou maken, ben ik volledig om wat betreft ‘alles toestaan’ in reacties. Daarom heb ik bij RecTec dus ook regels met betrekking tot reacties opgesteld. De reden hiervoor is onder andere dat ik het van kwaad tot erger zie gaan en er steeds vaker gekken opduiken die het gescheld serieus nemen. Ook hoor ik in de recruitment en arbeidsmarktcommunicatiebranche dat velen niet durven reageren vanwege het niveau van reacties. Hoewel ik betwijfel of deze regels helpen deze mensen wel over de streep te trekken, wil ik het in ieder geval proberen.

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial. Hij helpt organisaties met het begrijpen van social media en de gedragsveranderingen die dit met zich meebrengt op het gebied van de arbeidsmarkt. Organisaties huren hem in voor het verzorgen van inspirerende lezingen over de toekomst van de arbeidsmarkt, trainingen over het gebruik van social media voor recruitment of het opzetten van een recruitmentsite. Hij is tevens co-auteur van Personal Brand.nl en auteur van Werken Nieuwe Stijl. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


364 views | Reageer (0 reacties)

vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriën