spinawardsDe spinawards zijn een jaarslijks prijzenfestijn voor de nieuwe media campagnes. Voor mij belangijker dan de magneten van de SJP omdat het hier om alle campagnes gaat en dus niet enkel om arbeidsmarktcommunicatie. I-Kloon heeft voor ons uit de lijst met alle inzendingen (let op, inzendingen, niet nominaties) de arbeidsmarkt gerelateerde eruit gehaald.

En dat zijn er eigenlijk best veel. Toch zijn er nog maar zelden partijen geweest die met een arbeidsmarktcampagne een ‘echte’ reclameprijs in de wacht hebben gesleept. Voor zover mij bekend zijn dit in 1998 (het eerste jaar van de Spin Awards) CMG met de sollicichat. In 2003 de KPMG Accountancygame en vorig jaar The ICT Job van de AIVD.

Dit jaar zijn er in ieder geval 16 inzendingen, waarbij ik me over een paar verbaas, maar inzenden staat natuurlijk vrij voor iedereen. Ik ben benieuwd of we genomineerden zullen zien uit deze lijst en of we dit jaar voor de 4e keer dus een spin award krijgen voor een arbeidsmarkt campagne.

De inzendingen:

Beste website concept:

  1. Verplaats je carriere – Koninklijke Landmacht
  2. CompanyRating – Intermediair

Beste crossmedia concept:

  1. Verplaats je carriere – Koninklijke Landmacht
  2. Accenture Recruiting campagne – Accenture
  3. Accenture Referral – Accenture
  4. En nu jij! – Dienst Justitiële Inrichtingen/Rijks- en particuliere justitiële jeugdinrichtingen
  5. Word persoonsbeveiliger – De Dienst Koninklijke en Diplomatieke Beveiliging

Beste media-inzet:

  1. Verplaats je carriere – Koninklijke Landmacht

Beste mobiele concept:

  1. Marine Infodagen – Koninklijke Marine

Beste design:

  1. CompanyRating – Intermediair

Beste gaming concept:

  1. Blaasjesuf – Siemens
  2. The Assignment – Mindgame

Beste online campagne:

  1. Digitale Leiderschapstest – Koninklijke Landmacht

Beste innovatie:

  1. Digitale Leiderschapstest – Koninklijke Landmacht
  2. Medewerkers vertellen – Werkenbijhetrijk
  3. Twitjobs – Media Embassy

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial. Hij helpt organisaties met het begrijpen van social media en de gedragsveranderingen die dit met zich meebrengt op het gebied van de arbeidsmarkt. Organisaties huren hem in voor het verzorgen van inspirerende lezingen over de toekomst van de arbeidsmarkt, trainingen over het gebruik van social media voor recruitment of het opzetten van een recruitmentsite. Hij is tevens co-auteur van Personal Brand.nl en auteur van Werken Nieuwe Stijl. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


542 views | Reageer (0 reacties)

vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriën