richard-branson_1Richard Branson is al sinds jaar en dag een groot voorbeeld van mij. Eén van de personal brands waar ik als kind al naar op keek. Hij doet dingen waarvan de meeste bedrijven zeggen: maar dat kan niet. En dat zou niemand anders kunnen. En hoewel hij één van mijn grote voorbeelden is, kan ik het daar niet mee eens zijn. Niemand is zo uniek dat het niet door anderen gedaan zou kunnen worden, als ze zouden begrijpen wat hij nu echt doet.

Want Virgin is Virgin, niet alleen wegens Branson, maar juist vanwege de mensen die er werken. En wat is ‘Virgin mens’ dan? Je komt ze overal tegen, het belangrijkste is dat het ‘mensen mensen’ zijn, dat hun karakter positief is en aardig. En daarna moet je ze de vrijheid geven om zichzelf te zijn en hun maximale potentie te bereiken.

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial. Hij helpt organisaties met het begrijpen van social media en de gedragsveranderingen die dit met zich meebrengt op het gebied van de arbeidsmarkt. Organisaties huren hem in voor het verzorgen van inspirerende lezingen over de toekomst van de arbeidsmarkt, trainingen over het gebruik van social media voor recruitment of het opzetten van een recruitmentsite. Hij is tevens co-auteur van Personal Brand.nl en auteur van Werken Nieuwe Stijl. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


502 views | Reageer (2 reacties)
  • Richard breekt ook een lans voor ondernemerschap. En hij waarschuwt voor het al te snel ontslaan van je medewerkers. “Where companies indicate they may have to cut back and tighten their belts, we have given strict instructions to management to look at job-sharing, part-time work or shorter working weeks to prevent job losses. We want to look at everything first because there is nothing more demoralising than being out of work. That has to be an absolute last resort for any company.”
    http://business.timesonline.co.uk/tol/business/movers_and_shakers/article5870683.ece
    (via 925.nl)

  • Richard breekt ook een lans voor ondernemerschap. En hij waarschuwt voor het al te snel ontslaan van je medewerkers. “Where companies indicate they may have to cut back and tighten their belts, we have given strict instructions to management to look at job-sharing, part-time work or shorter working weeks to prevent job losses. We want to look at everything first because there is nothing more demoralising than being out of work. That has to be an absolute last resort for any company.”
    http://business.timesonline.co.uk/tol/business/movers_and_shakers/article5870683.ece
    (via 925.nl)


vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriën