Afgelopen week heb ik op Fontys een presentatie personal branding gegeven. Hoewel de slides zonder het verhaal niet super helder zullen zijn, een goede presentatie voegt de slide immers iets toe aan het verhaal, wil ik het hier toch met jullie delen.

Personal branding geeft in mijn optiek een hele nieuwe dimensie aan arbeidsmarktcommunicatie. Zowel aan de werkgeverskant als de werknemerskant. Personal brands zijn namelijk makkelijker te identificeren en daarmee dus te hunten voor een bedrijf. Maar personal brands kunnen ook bijdragen aan je employer brand of zelfs je gewone brand. Hierover zal ik binnenkort nog enkele stukken publiceren.

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial. Hij helpt organisaties met het begrijpen van social media en de gedragsveranderingen die dit met zich meebrengt op het gebied van de arbeidsmarkt. Organisaties huren hem in voor het verzorgen van inspirerende lezingen over de toekomst van de arbeidsmarkt, trainingen over het gebruik van social media voor recruitment of het opzetten van een recruitmentsite. Hij is tevens co-auteur van Personal Brand.nl en auteur van Werken Nieuwe Stijl. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


787 views | Reageer (8 reacties)
  • @Bas: vrijdag was goed! Zeker nu ik de slides ook zo zie. Complimenten!

  • @Bas: vrijdag was goed! Zeker nu ik de slides ook zo zie. Complimenten!

  • Ine Maas

    Hoi Bas, door jou presentatie afgelopen vrijdag ben ik me bewuster geworden wat personal brand inhoud. Het was krachtig en duidelijk!
    De slides geven een duidelijk beeld waar Personal branding om draaid. Goed gedaan!

  • Ine Maas

    Hoi Bas, door jou presentatie afgelopen vrijdag ben ik me bewuster geworden wat personal brand inhoud. Het was krachtig en duidelijk!
    De slides geven een duidelijk beeld waar Personal branding om draaid. Goed gedaan!

  • @Kim: jammer dat je er niet bij was in de zaal. Interactie was erg leuk.

    @Ine: Dank je, je opmerking doet me meer goed dan je kan denken. Mijn doel is namelijk met name bewustwording te kweken over online personal branding. Dat is ook het doel van ons boek dat uitkomt in maart, mensen bewust maken van wat er kan en wat de mogelijke interpretaties zijn van wat je doet, maar ook van wat je niet doet online. Dat is iets wat helaas niet aan bod kwam, maar ook niets doen online heeft gevolgen voor je personal brand natuurlijk.

  • @Kim: jammer dat je er niet bij was in de zaal. Interactie was erg leuk.

    @Ine: Dank je, je opmerking doet me meer goed dan je kan denken. Mijn doel is namelijk met name bewustwording te kweken over online personal branding. Dat is ook het doel van ons boek dat uitkomt in maart, mensen bewust maken van wat er kan en wat de mogelijke interpretaties zijn van wat je doet, maar ook van wat je niet doet online. Dat is iets wat helaas niet aan bod kwam, maar ook niets doen online heeft gevolgen voor je personal brand natuurlijk.

  • @Bas: zag te laat dat de presentatie begon.. En bij jou later binnen lopen durf ik niet hoor 😉

  • @Bas: zag te laat dat de presentatie begon.. En bij jou later binnen lopen durf ik niet hoor 😉


vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriën